måndag 20 december 2010

Jag

är faktiskt förvånad.

Inte så att jag är sams med sambon men vi pratar men inte om hur vi ska gå vidare med sakerna utan bara om alldagliga saker som hu å fasta ved snö det har kommit. och men så dumt dom har plogat här.

utan mera att jag bakade pepparkakor med barnen själv igår och det gick över förväntan bra. Tills sambon inte kunde hålla sig längre och kom och la sig i barnens bakande.

Spela roll hur man kvalar degen när man är 4 år. Och tjejerna är stora nog så dom räcker det med att man säger till att dom får kvala lite mera på sin deg annars blir som för tjocka ja alltså pepparkakorna´inte tjejerna. Dom behöver vi inte oroas oss för i första taget. Dom är allt för aktiva för att vi ska behöva vara oroliga att dom inte bränner av sig det dom äter.

Men det blev 4 plåtar med kakor, stora och små egentillverkade mönster på några och många hjärtan och gubbar, hundar och isbjörnar blev det.

Tanken idag är att åka iväg till shopping meccat och handla lite julklappar men om jag kan sp ska jag krångla mig ur det i dag och ta det imorgon. Då trillar nämligen lönen in. Och det känns som det funkar lite bättre än att åka iväg med min dotter som brukar ha en tendes till att tro att jag är mång miljarder eller just rånat en bank. Vilket jag aldrig gjort eller har varit. Men det brukar ändå aldrig hindra henne.

Jag vill ägna dagen åt att slöa och njuta av lite ledighet innan allt julstök ska dra igång. För det är jag väld!

Inga kommentarer: