söndag 26 december 2010

Jul 2010

Har flytit på bra.

Barn vaknade i okej tid. kvart över 7 får väl räknas som sovmorgon med tanke på att det väntade julklappar under granen.

Dom fick bara välja en direkt på morgonen resten fick vänta tills vi hade ätit julgröt. Å det va två låååååånga timmar.

Men dom verkade glada över sina julklappar både stora och små. Nu va ju bara min dotter och hennes pojkvän hemma dom två största va ju ute på egna äventyr.

Körde hem små barn till sin mamma vid 11 åkte ut till min syster åt mat skrattade och skapade triss lotter och som vanligt uteblev stor vinsterna. Det är ju konstigt. Jag/vi köpte 11 st bror och syster likadant och mor då. Alltså ca 40 stycken och högsta vinsten va 50 pikadoler. Nästa år så ska jag bestämma med alla att vi möts upp på stan går in i en spelbutik och så köper vi alla samtidigt. Så MÅSTE det va nån större i vinst om vi köper i stor pak tycker man ju!

Nu stanna inte jag och sambon så länge han hade ju bara hunnit med 2½ timmes sömn efter natt jobbet så åkte hem la oss och sov vaknade lite senare på kvällen låg framför tv och kollade på olika jul special.
Sambon åkte till jobbet och jag gick och la mig igen.

Juldagen var vi bjudna över till Mamma på mat. Hon hade gjort stek med allt till så det va gött att äta nåt annat än jul mat efter två dagars ätande av bara julmat. Efter så åkte vi hem till oss och hade wii turnering med mina syskon och syskonbarn.

Vi hade jättekul! Syrran slog sambon i bowling och bror slog lillsyrran (alltså jag) i boxning. Backhoppning har jag ingen aning om för då hade jag slutat engagera mig.

Men roligast är ju att min mamma blir så till sig i trasorna...hon gastar och hejar på hon ger sig in i spelet med liv och lust.

När dom åkte hem så gick jag och sambon fnissades till sängs jag sov nån timme sen vaknade jag och gick upp tog hand om tvätten och plockade undan efter festen. Sambon vaknade till liv och han och jag passa på och bara umgås till han skulle åka och jobba. Prata gosa och mysa ihop nåt som vi så sällan hinner med så det va nog den bästa julklapp jag kunde få ett par timmar i ensamhet med sambon!

Idag vaknade jag med träningsvärk! Så trevligt så...får väl bita ihop och gnälla högt och ljudligt när sambon vaknar till och övertala han om att jag är värd en massage. Men nu ska halta lotta traska iväg och hänga tvätt gäller att röra på sig när man har träningsvärk har jag hört nånstans!

Inga kommentarer: