torsdag 30 december 2010

Fikade

med vuxna männsikor idag på ett fik i stan och fick sitta kvar hela tiden...vart bara störd av stora sonen som bara skulle ringa och avbryta lite...för han hade sett att jag skev på fb att jag skulle se hur lång tid det tog den här gången innan jag vart avbruten.

Knepig humor han har min son undra vart han fått den ifrån?!
Inte från mig för jag har ju min kvar. Men det va skönt att komma ut och bara träffa lite vuxna människor. Å prat om inget och allt...och få alla som va där att förstå att det är inte lätt att leva ihop med min sambo eftersom han jämt ljuger...han ska alltid ljuga när vi träffa andra vuxna och berätta massa saker som inte alls år sant...som att jag skulle va klantig...fnys å fräs som sagt han bara ljuger för att skaffa sig vänner.

Har handlat hem allt jag tror vi behöver till nyår...sambon snacka nåt om smällare...får väl ha ta tag i då...jag bryr mig inte. Tycker inte så värt om smällare...det är fan kallt att stå ute kl 12 mitt i natten och kolla på fyverkerier.

Så ska jag prova nåt nytt till efterrätt. Dumlemousse. Man tar 5 dl grädde en påse dumle kolor klipper söder dumlekolan i en skål värmer grädden...och tydligen ska man inte koka får då går det inte att vispa sen(det gjorde jag å då får man åka och köpa nytt och börja om från början) se till att allt smälter ställa i kyen över natten sen vispa till fluffigt. Klicka i fina glas lägg nåra fian bär på toppen eller krossa ett par digestivekex och strö över.

Innan det ska vi äta helstekt kyckling med nån sås å potatis kryftor med myyyycket vitlök.

1 kommentar:

Finnpajsaren sa...

Tack för gissningen (?) av grunkan hos mig. Tror du att du vet eller? Jag bor bredvid en gammal affär också men... jag är ändå lite tveksam. Verkar inte vara en så smidig våg..?

Dumlefluff ville jag också göra men åååh måste det stå över natten i kylen? Jag chansar på att några timmar räcker då...

Ha det fint!