måndag 27 december 2010

Filmkväll

igår först va det Svambobs julspecial. Sen Wolverin. Sen att angöra en brygga och sen Göta kanal 1.

Det va trevligt. Bara jag och sambon visserligen va den vandrande vålnaden hemma men han hade ju varit ute på 48 timmars kryssning med sin mammas släkt så han lär väl inte vaknat till liv förrens sen i dag.

och idag kommer min son hem och med sig har han sin flickvän. Och räknar med att min dotter och hennes pojkvän kommer spendera en hel del tid här åxå. De små ska hämtas hem från sin mamma. Så om några timmar är huset fullt igen.

Visst är det jätte skönt att få ha huset för oss själva och bara lata sig. Det skulle vi behöva oftare. Men det är skönt när alla är hemma åxå. Ska bara få alla att börja dämpa sig lite så man hör vad man tänker.

Så idag ska jag bara städa undan det lilla stök som är tar bara en kvart skulle jag tro...rensa lite i vårat rum det tar nog längre tid än en kvart...få sambon att plocka upp innehållet i sylådan som välte. Och så handla lite kasta skräp och övninsköra.
Hämta hem sonen och hans flickvän från tåget. Så ska nog dagen kunna gå åt ganska så smärtfritt!

Inga kommentarer: