lördag 4 december 2010

Som

jag skrattade i går på jobbet. Min favorit va där och jobba han som bara kommer och jobbar ibland eftersom han gått i pension. Han som jobbat där sen hjälmarn brann. Som bara älskar att berätta gamla galna historier. Han va i sitt esse i går. Och dom andra jobbarkompisarna heja åxå på oh berätta historier så pass att helt plötsligt upptäckte vi att oj...jag och två andra som hade vilande natt satt på övertid och hade kul...så kan man ju inte ha det...så sparka snabbt i väg till kojen.

Och han va lika pratsugen på morgon kvisten så börja dagen med att par rejäla asgarv. Det gjorde att gå ut i -13 och skrapa bilen och stampa jämnfota för att hålla värmen mycket roligare.

Mindre roligt va det att komma hem till och upptäcka att disken va kvar sen igår och tvätten jag bad nån hänga upp låg kvar i tvättmaskinen. Och ursäkten va...ja men när jag lagt tjejerna så satte jag mig i soffan och när det vart tyst somna jag och vakna kl 00.30 och då tyckte jag att det va lite sent att göra det...men ursäkta mig...hur svårt hade det varit att ta det innan barn skulle i säng och efter dom kommit i säng? Så mycket va det ju inte så det hade tagit max 30 minuter att utföra båda uppgifterna...sen sätta sig och slappna av men nej då vi startar dagen med att ta hand om skiten från gårdagen för det är såååå trevligt att börja dagen med att städa. Men det kanske bara är jag som tänker så...inte fan vet jag...

Sambon ska ta med sig två av de små och åka iväg med sin mor och handla present till mellantösen som fyller 10 imorgon och jag har lovat att åka med henne sen i eftermiddag och handla present till lilleman som fyller 4 år imorgon.

Och han tror att jag ska kunna slappna av medans dom är borta så pass att jag ska kunna få lite stöd vila. Men kan ge mig på att hon kommer va fröken frågvis...lägger jag mig i soffan medans hon är borta så ska hon kommentera varje sak på det hon tittar på tvn...för hon kan inte se på tv utan att återberätta det som just hände på tv...eller önska sig varje sak på varje reklamfilm...

Inga kommentarer: