fredag 31 december 2010

Jag

är ju så duktig!

Jag råkade ju koka grädden till dumlemoussen å fick veta nej nej då funkar det inte att vispa till fluffigt. Men jag tänkte som så jag ställer in skiten i kylen över natt så kan den stå där och skämmas. Men så envis som jag är så tänkte jag till innan jag drog på de små kläder oh skulle dra iväg och handla nya grejor att jag provar att vispa innan...briljant för visst fan fluffa det till sig. Å hurra efterrätten är räddad!

Nu ska jag bara komma ihåg var jag gömde undan dom fina glasen jag plockade med från farfars dödsbo. För dom borde pass utmärkt till att servera i. Men leta efter saker jag vet att jag gömt undan är ju alltid lika kul...för jag brukar alltid efter en stund komma på var jag gömde grejorna...eller så på vägen hittar jag nåt annat jag kan använda mig av.

Å jo...va ju inne på finnpajsaren och svarade på vad det va för grunka hon hittat...nu minns ju jag att vi har haft en sån hägnades på väggen fast då med en vikt hägnade i hålet. och jag kan minnas att nån (säkert min far) berättat om att man vägde saker med den. Man tog alltså det man skulle sälja i ena handen och vikt mojan i andra jämnförde så kunde såg att den inte vart lurad nu tror ju jag att man hade en liknade pinne fast då med en krok som man hänge det man sålde i...en mjölsäck eller kanske en halv hare eller fan va man nu sålde.
Och eftersom jag gärna vill va duktig och berätta för folk vad dom har i sina gömmor så ringde jag min kära mamma. Och hon bekräfta min tes. Så nu har jag stillat någons undran å visat min fullständiga briljans.

Nu ska jag försöka få undan tvättberget och städa undan lite så vi kan ha lite trevligt i kväll.

Inga kommentarer: