fredag 31 december 2010

2011

hoppas jag på ska bjuda på bättre saker än vad 2010 gjorde.

Rättegång mot småbarnens mamma.
Hon vart friad pga av sambon och hennes tidigare historia. Hallå vad har det med att göra med att hon hota mig till livet vid upprepade tillfällen?

Jag fick sparken pga av falska rykten.
Men jag fick sista skrattet för hon som spred alla rykten fick själv sparken. Just på grund av ryktes spridning.

Firade min mammas och pappas 45 åriga bröllopsdag.

Jag fick nytt jobb som jag fick tacka nej till mitt i inskolningen. För jag fick ett erbjudande om att byta yrke och jobba på ett ställe som jag alltid velat prova på att jobba på/med. Där jag fortfarande jobbar och stor trivs.

Min pappa dog väldigt hastigt.
Det va väldigt natt svart en lång tid där det ända som va bra va att gå och jobba och lämna allt hemma.

Vi skulle få ha småbarns semester i tre veckor vi fick 8 dagar sen gjorde hon allt för att bli av med dom och lämna över ansvaret för oss.

Min farfar dog vid 90 års ålder.
Jag fick ta hela röjningen av lägenheten mer eller mindre själv! Det va inte kul men fick mycket att göra än att tänka på allt som var jobbigt.

Min älskade vän frugan var med om något som gjorde mig så arg ledsen och besviken.
Men det va skönt att kunna vara med och stötta henne och finnas där som hennes vän.

Vi gick in i kamp om vårdnaden över barnen.
Hon bråka faktiskt bra mycket mindre än vad vi trott. Hon orkade bråka i ca 2 veckor sen vände hon på klacken och gav med sig och gav sambon det huvudsakliga ansvaret ang boende skola och övrigt.

Sambon fixade körkoret.
Vilket betyder att min börda blir lättare här hemma. Jag behöver inte åka 4 resor fram å tillbaka till andra sidan stan varje vardag. Utan sambon kan sköta det själv.

Jag börjar få krångel med ryggen och det är inte bra.

Men det nya året verkar bli ljusare små barnen kommer ju bli lättare att hantera när dom får leva ett liv med rutiner och strukturer.

Så bring it on 2011 ge mig en bättre giv än det jag fick 2010!

Inga kommentarer: