lördag 1 januari 2011

Mhe

va lång och tråkig nyårsdagen är...de små vaknade i rätt så okej tid halv nio. Men dom har varit extremt trötta och tjuriga. Det va först vid 17 tiden dom kom på att man kanske skulle gå ut och åka lite bob...efter det vart dom pigga och nu när det närmar sig natt natt så är dom hel pigga. Det är ju mysko.

Vi var iväg en sväng till affären för att bara fördriva tiden lite. Väl hemma hade jag tänkt mig att jag skulle sätta mig med tjejerna och kolla på Ivanhoe. Men vi fixade hemlagad pizza så det vart mer intressant. Men när det va slut på plåtar och tallrikar så börja Trollkarlen från oz. Så då kröp vi alla ihop i soffan och tittade jag och sambon fick små slumra lite medans de små va mäkta intresserade av filmen. Lilleman han vart dödligt sur för att han inte fick ligga brevid pappa men jag tyckte att det va min tur så han låg mest över en av matsals stolarna och tjurade.

Sen på nåt konstigt sätt lovade jag att jag eller sambon skulle hämta hem sonen och hans flickvän från en kompis som bor ca 20 min bilväg härifrån runt 23 tiden ikväll varför gjorde jag det för kan man ju undra.

Imorgon ska jag tvinga tjejerna att gå ut redan vid 11 tiden så dom vänder på tröttheten. Den kan komma imorgon kväll. Trots allt så ska dom till fritids och dagis på måndag.

Inga kommentarer: