onsdag 5 januari 2011

Trevlig

morgon så här långt.

Har legat och vridit och vänt på mig sen kl halv 5 imorse. Ryggen kändes ok i går när jag gick och la mig men tydligen så har jag sovit hårt och inte rört runt i sängen som jag brukar utan legat still å därför kändes ryggen som en stor knut när jag vaknade i morse. Det va bara att gå upp och börja röra på sig. Men jag vänta tills sambon gått och lagt sig innan jag gick upp. Men jag var för trött för att prata med han å han snarka innan han hann lägga rätt huvudet på kudden.

Väntade till klockan halv 8 och hämta ner lilleman som sov som en stock men klev glatt upp. Fixade frukost och han va lika glad för det. Å han talar å talar. Eller ja hans språk är ju som det är mest konstiga ljud och av en mening på 7 ord förstår man kanske 3. Resten förstår man genom kroppsspråket. Jag börjar misstänka att han varit sydeurope i sitt tidigare liv.

Nu leker han nån lek med sina gosedjur i soffan, dom ska gömmas under en kudde sen tas fram en och en å få en flygtur sen med ett swoch dricka vatten ur flecce filten. Och sen tillbaka under kudden. Å så ska det låta som en trumpet och så lite slurp ljud å så lite rovdjurs vrål...så börjas det om med flygturen. Med lite paus för att kolla vad som händer på tvn dom där koalabröderna är ju lite tokiga.

Ska väl ta mig in i badrummet och borsta tänderna på mig själv och honom. Fixa till oss lite och sen ska vi hämta frugan och åka och skrota lite i affärerna. Hon har ju åxå ont i ryggen så tanterna får väl stötta varann genom gångarna. Medans lilleman kommer kräla runt bland allt annat. Det blir nog bra till slut.

Sambon börjar jobba kl 01 i natt eftersom dagstidningen inte ges ut på röda dagar bara kvällstidningarna ska ju tryckas och packas på bilarna. Så om jag har tur så går han upp lite tidigare och lägger sig lite senare. Så vi hinner umgås lite nu när vi bara ska ha lilleman hemma. Eller ja det återstår att se.
Det låg ett sms i extra mobilen om att småbarnens mamma inte kunde gå på bio med dom som hon tänkt utan skulle fixa nån annan att gå istället för henne. Så kan ju ränka ut med rövhålet att hon kommer börja gnälla om att hon inte kan ha dom över natten som hon lovat dom. Vi får säkert åka och hämta hem dom vid 18 ikväll skulle inte förvåna mig ett dugg. Och så kan jag räkna ut hur helgen kommer te sig åxå...en hel helg med bara massa gnäll sms hela tiden och massa sånt. Bara det att denna helg ska dom hem redan på söndagkväll. Och denna gång ska jag se till att ALLA kläder är med hem.

Inga kommentarer: