måndag 31 januari 2011

Febern

fortsätter att skörda offer. Lilleman däcka under en gång till idag så han kan inte gå till dagis imorgon heller och stora lilltösen kom hem från skolan. Hon klara av halva dagen sen kasta hon in handduken och gick hem. Jag som hade hoppas på att dom skulle friskna till och kunna gå alla tre små imorgon så jag fick en dag hemma i lugn och ro och sambon fick gå tillbaka till jobbet. Men nej..som det ser ut nu får han va hemma till på torsdag kväll och då jobbar även jag så stora tonåringen ska va barnvakt. Men det kanske inte går förrens fram på fredag då dom ska hem till mamma. Och visst jag skulle va nöjd för jag slipper va orolig på jobbet hatar nämligen att båda jobbar och tonåringarna är barnvakt. Jag kan ju inte åka hem men det kan ju sambon göra. Men jag är ju i stort sett avskuren från omvärlden. Visst det går att ringa mig via olika kanaler men kan ändå inte släppa allt och dra. Sambon brukar ju kunna jobba undan och kunna komma efter en stund. Men vorde skönt om han fick bli hemma tills på fredagkväll.

Men idag va jag med som stöd till stora dottern ang en misshandel hon vart utsatt för. Nu va det bara en smäll hon fick men killen som stog till hoppa ju även in i bilen och körde berusad och körde på hennes kompis så han lär ju inte få det så muntert om han blir fälld.
Men värst va att sitta bakom dottern och höra och se henne genomgå allt som hände den kvällen igen och som mamma vill man bara ställa sig upp skrika och gasta åt alla som är dumma mot sitt kött och blod. Men man är ju väluppfostrad så man sitter där och håller tyst.
Fast jag va ju ganska så elak på eget vis. först prata jag med åklagaren så den åtalade inte fick va medans dottern berätta sin sida. Och så satt jag och psyka den åtalades vänner ena killen satt och glodde väldigt konstigt på dottern så jag gjorde en liten förflyttning i sidled så att varje gång han glodde på dottern så fick han mina arga blick på sig...han försökte sig på att glo tillbaka men han hade inte min övning i glo rakt fram utan att avslöja nåt så han fick ge upp efter två mindre misslyckade försök.

Det hjälpte mamma hjärtat att inte hoppa upp på bordet slita tag i advokaten som betedde sig som en skitstövel och vråla att ge dig annars ska jag klippa slipsen av dig och mata dig med bulkmedel morgon middag och kväll tills du blivit snäll!

Kvällen kommer att bli slö putta barn tidigt i säng sen slå läger i soffan och glo på tv tills det blivit tyst där uppe. Sen sova som en död och se hur många gånger vi blir väcka av barn under natten.

Inga kommentarer: