lördag 8 januari 2011

Mår

faktiskt bra för omväxling skull menar jag.

Och mycket beror nog på att jag valt att umgås med mina vänner struntat i hemmet och dess alla måsten och gjort saker som jag mår bra av. Som att ta en fika på stan snacka skit och bara vara vuxen.

Det är ju det som gör att man orkar med allt skit men nåt man glömmer bort för att bara ta sig utanför sitt skal och möta människor ansikte mot ansikte känns jobbigt. Men man får ju så mycket energi av att träffa vänner och bara va. Fast jag är nog lite störd. Kunde inte gå ifrån bordet utan ha plockat undan min kopp. Va tvungen att ställa undan den innan jag kunde gå.

Jag har ju underbara vänner. Vänner som inte tröttnat och slutat höra av sig utan såna som bjuder in mig till sin soffa och lånar ut ett öra. Så när dom behöver samma sak är det en självklarhet att man ställer upp och hjälper till med det man kan.

Så för tillfället mår jag bra känns som livet faktiskt är bra att allt bara kommer bli bättre. Det är skönt.

Men bli väckt strax efter 04 på morgonen av den vandrande vålnaden som lite desperat ropar...jag tror katterna har kommit åt dvärghamstern IGEN!
Det va bara att hoppa i morgonrocken och jaga katt. För mycket riktigt hade dom lyckas vält buren(vem fan köper en fågelbur till en hamster jo barnens mamma för det va billigt) så först ett par varv i hall och vardagsrum till en av katterna drog in under våran säng med hamstern i munnen. Jag efter välta upp och ner på sängen för att komma åt katten. När jag välte sängen släppte katten hamstern så kunde enkelt plocka upp den...den har nog brutit ett bakben men om det är katterna eller pga av fallet i buren är svårt att säga. Men när jag fick tag på hamstern så fick jag städa och plocka ihop buren det va spån på hela tvättstuge golvet och buren låg i 5 delar...öhh vad ska jag göra av hamstern under tiden? Stoppa i fickan på morgonrocken? Eller sätta ner nånstans så man fick hålla ögonen på den så inte katterna tar den igen. Men kom på vandrade vålnaden håller ju på att fixa mackor i köket han kan passa den tills jag fått i ordning.

Han satte den på köksbordet på en tidning och byggde ett fort runt av lite reklam högar så kl 05 fick jag stoppa tillbaka hamstern i buren tacka för hjälpen. Stupa isäng. Bli väckt av en dö trött sambon som fått jobba över till kl 07 så en timmes övertid blev det idag. Men va trött så vände på mig och somna om för att vakna av ett sms från min vän vid 10 tiden som ville ha hjälp...så upp och hoppa. Så va dagen igång.

Inga kommentarer: