måndag 10 januari 2011

Smink

till skolan när man är 8år är det ok?

Nej inte i mina ögon. Okej om man har kompis över och man leker lite eller så det säger jag inget om men att kladda och gegga för att göra sig "fin" för att gå till skolan är big no no här hemma. Och i nya skolan verkar det va samma ton gångar. Och även när det gäller kläder. Några går i märkeskläder men mest är det "vanliga" kläder. Medans i gamla skolan så va det väldigt många som va väldigt fixerade vid märken på kläder. Jag köper gärna kvalité inte det de handlar om utan det att man ska inte känna sig tvingad till att köpa dyra kläder just för att inte barnen ska bli retade. Det är inte ok.

Så det känns så skönt att tjejena börjar en skola där nästan alla kommer till skolan i kläder som är bra men billiga för jag köper hellre 5 par jeans än ett par. Visst hittar jag nåt på rea som är märke så köper jag det för att förse 6 st barn (ja dom tre stora köper det mesta själva) med kläder kostar. Och det är roligare att lägga pengar på rejäla skor eller jackor.

Men till mig själv så väljer jag faktiskt att vänta med köp till mig själv sparar och gnetar så jag kan köpa mig EN dyr jacka som jag vet att jag kommer älska sönder tills den faller i bitar det gör mig inget.

Men tillbaka till smink. Jo jag är inte en överdriven användare av smink. Men känner mig naken utan maskara. Men vid fest så tar jag väl i lite mera. Då blir det kajal lite färg på kinder och glitter på ögonlocken...lite glans på läpparna och så är jag klar.

Men nåt som jag måste knarka är sköljmedel. Å nu har jag hittat ett som jag bara äääääälskar ett med äpple och kamomill. Det är så jag vill rulla in mig i allt som luktar av det. Å så illa att varje gång jag sätter igång en ny tvätt måste sniffa ett par sniff extra på flaskan.

Så knäpp är jag!

Inga kommentarer: