måndag 24 januari 2011

Är

det okej att som 20 åring nästan utan socialt liv sitta framför datorn och ta sig en grogg? Eller ja jag gissar på att det säkert blivit flera på samma kväll. Och jag tar det som ett tecken på att man bör skärpa till sig. För jag tycker inte att det är okej att dricka i ensamhet. Även om han nu chatar med folk men dom är ju inte där på riktigt.

Nu tog sambon upp det med den vandrade vålnaden och sa till han att nej det är icke okej att göra så i detta hus. Okej om du kommer ner till oss snackar lite och så och tar med dig halva upp men inte att sitta och supa på rummet i ensamhet. Big no no.
Han fick väl mest lite små mutter tillbaka men vi hoppas på att han inte gör detta till en vana för då jävlar. Då blir gudinnan arg.

Idag så kolla sambon upp om FK hade gjort rätt och betalat ut hans underhåll...som vi fått vänta på i två månader pga små saker bla att de små:s mamma struntat i att svara på deras brev. Ovanligt? Nej inte direkt. Och jag såg ännu en månad med små marginaler att klara oss på. Men så säger tanten i luren (jag ville att sambon skulle göra puss ljud och visa att han ville kyssa hennes fötter men det ville han inte) att ja men jag ser att det ska betalas ut två månaders underhåll inom de närmaste dagarna! Men prisa gud och tack för det! Vi kan äntligen börja leva lite bättre...utan att va livrädd att nåt oplanerat ska hända eller att man unnat sig en fika eller lunch på stan och sen får dåligt samvete över att fan dom där hundralapparna kunde jag ha lagt på mat till alla där hemma istället för bara mig. Nu kan faktiskt jag och sambon börja unna alla ifamiljen lite extra då och då utan att behöva känna att vi måste dra ner på nåt annat.

Och så kan vi börja stoppa undan pengar igen. Vi har ju fått knapra på spar pengarna nu ett tag...sakta men säkert så sinar den lilla kassa vi hade. Men nu verkar den negativa trenden vända mitt lilla arv från farfar ska åxå dyka upp när som helst. Så snart kan jag handla min diskmaskin! Och garderober!! Och lite nya kläder att stoppa in i dom åxå! Ska bli skönt!

Inga kommentarer: