onsdag 12 januari 2011

Bra

jobbat..satte sambon på kökstjänst igåe eftersom jag tyckte det va hans tur.

Jag sa till han vid 17 tiden kl 22 kom han på att han skulle diska...halva disken vart gjord...

Här hemma verkar vi ha ett spöke för det är nåt som slår ut jordfelsbrytaren hela tiden.
Där sitter man och kollar på tv och så klick så slår den ifrån...och jag har plockat bort onödiga förlängningssladdar, kollat över lampor och sånt. Jag har städat undan julen så att det kan inte va nån gammal julbelysning som sör heller.

Har funderat på om vi har för mycket saker igång samtidigt...men det kan det inte va heller. För i natt kl kvart i 12 slog det ifrån igen. Och då va tv och allt sånt avstängt. Inga datorer va igång. Bara den vandrade vålnadens och han kom traskade ner för trappen öppna skåpet till brytarna...klia sig i huvudet...traska upp för trappen...traska ner...öppna skåpet klia sig i huvudet...traska upp traska ner IGEN då fick jag nog. Kasta på mig morgonrocken gick ut i hallen ställde mig brevid sträckte i handen slog på brytaren sa så där...han stog som en fågelholk. Gick och drog ur internetsladden. Gick och la mig.

Så om brytaren slår ifrån när det bara är några få lampor samt en dator igång borde det vara nåt som slår ifrån nåt som kortsluter hela jävla tiden. Eftersom allt här nere va avstängt borde det alltså vara nåt antingen i den vandrande vålnadens grotta eller i min dotters rum...för ingen annan va vaken. Så får väl fortsätta leka kolla sladdar överallt leken ett par dagar till. Men orka va trist.

Har annars tänkt att riva ut allt i bokhyllan i vårat sovrum. Rensa och göra snyggt där. Sen tvinga sambon att bära ut julsakerna i förrådet och annat som ligger där inne och skräpar. Eftersom vi inte har tillräckligt med garderober och annat inne i huset blir det ju så att man får suva undan lite här och lite där. Som under trappen...där står allt som jag inte riktigt vet vad man ska göra av...eller inne i vårt sovrum.

Har ju kommit på att det måste va en karl, en karl utan barn som va ny på jobbet som ritat dom här lägenheterna För här på nedervåningen finns det en garderob i tvättstugan och ett litet som inte har några hyllor utan bara ett stort gapande hål. Som jag döpt till vetefan skåpet. Där hamnar div verktyg små prytlar och sånt.
I hallen finns det en garderob med hyllor där jag har tjejernas kläder. Och en garderob med en hylla och stång. Där hänger jag in jackor och annat.
Och det finns inget städskåp. Det saknar jag mycket...får istället ha städ saker i badrummet och dammsugaren bor under trappan.

På övervåningen finns det tv garderober i hallen en i den vandrade vålnadens rum. Men så har min son ch min dotter varsin kläkammare i sina rum. Men där kan man ju inte lägga in nåt för dom har tryckt i massa skit där.

Så hur tänkte man när man gör en lägenhet på 140 kvm och bara tre garderober som är gjorda för att ha kläder i? Klädsammare som man måste gå in i ett rum för att ha tillgång till är ju inget kul att stoppa in andraskläder i än den som bor där...så har en plan om att dra iväg till skruva ihop själv varuhuset och köpa två stora garderober ta bort bokhyllorna i vårat sov rum. ja en får va kvar vill ha böcker och sånt kvar i sovrummet.

Men det kan jag inte göra förrens om nån månad när ekonomin ser bättre ut. Men ska bli skönt att få ordning på kläderna och slippa ha små ställen här och där...

Men idag är jag död det går inte att få igång mig! är så jävla trött! Men ska köra dottern till skolan sen ska jag greja lite med tvätten sen gå och lägga mig. Skiter i att sambon är hemma med lilleman idag...han får allt roa han bäst han kan utan min hjälp.

Inga kommentarer: