söndag 16 januari 2011

Smart

kanske inte...men trevligt.

Kl 21 igår kväll så fick vi fika gäster satt och prata och skoja fram till 01 sen fastna jag och sambon i nya avsnitt av the big bang theory. Så vi somna inte förrens efter kl halv tre. Jag är pigg nu medans sambon är helt död. Så han får sovmorgon medans jag har en plan om att ta en stödvila senare under dagen!

Men trevligt att bara sitta och prata om lite ditt och datt. Verkar som jag och sambon faktiskt börjar orka umgås med folk. Innan på dagen va vi iväg till svärmor och tog en fika. På vägen hem stanna vi och handla lite lördagsgodis. Hem och sambon hade beställt middagen. Och han beställde kokt korv med bröd. Å det va ju bra. Gick ju fort och de små käka som hästar. Så dom va ganska så mätta när det va dax för godis. Och när dom skulle gå och lägga sig så gjorde dom det snällt...okej dom vart lite nyfikna över vilka som kom men inte mer än att dom fråga ett par gånger sen vart det tyst.

Så skönt att bara va lite vuxen med sambon och inte allt kretsa kring barnen. Det behövs och mera av den varan ska vi börja göra. Hade ett snack med sambon i går om att jag är trött och han behöver "se" mig mera att för att jag ska orka måste han sluta sätta mig sist. Ger han mig en halvtimme på kvällen när de små har lagt sig...bara att sitta och små prata om dagen eller vad som vi ska planera in. Sen om vi kramas och pussas lite mera skulle inte heller sitta fel. Och det verkar som han förtsår att han glömt att det är viktigt. Han kan allt offra en halvtimme om dagen. Det är det minsta jag är värd. Fast egentligen är jag värd allt han kan köpa men just nu vill jag inte ha presenter utan tar hellre lite egen tid varje dag!

Nu ska jag ta de små och åka och handla lite allt tar ju slut jämt!

Inga kommentarer: