torsdag 27 januari 2011

Ingen

rast ingen vila.

Jag hade trott på en lugn dag idag men jävlar va jag bedrog mig. Lilleman sjuknade in i går kväll och i natt blossa febern upp.
Och så hade jag lovat att köra lilla mamma till affären och handla så hon fick veckohandla.

Så börja dagen med att fixa frukost till tre små sen beordrade jag sambon att skjutsa dottern och hennes kompis till skolan. Jag diska undan och ladda tvättmaskinen. Fixa till mig åkte och handla med mamma. Åkte hem prata och surra med el killen om vad felet här hemma är. Han har i dag bytt kontakten på baksidan en av brytarna i skåpet samt kopplat ur lampan på baksidan, jag och sambon baka varsin sats med bullar. Jag städa och plockade undan efter oss...sambon diska halva disken efter en lång stund men när han gick ifrån halva vänta jag i 40 min sen tog jag resten och så fixa jag köttfärslimpa till det ska det bli potatis och sås.

Så har jag tvättat tre maskiner tvätt samt hängt dom. Sambon han plocka och städa i hallen. Men skur hinken står kvar. Jag har även kört son så han fick handla spel till datorn.

Har tappat räkningen på hur många gånger jag suttit och puttat på lilleman så han inte somnar. Sen trugat med vatten och annat. Jag har dammsugit i köket två gånger. Plockat och grejat i andra rum. Jag har hunnit skita och så har jag nog hunnit kissa två gånger.

Och nu ska jag plocka undan på matsalsbordet så jag kan duka och så ska jag göra sås. Men när lilleman gått och lagt sig ska jag börja slappna av...men skönast kommer det bli när tjejerna kommit säng och jag får härska över tv:n. Och gnälla över min onda rygg.

Inga kommentarer: