måndag 3 januari 2011

mycket tid jag sparar på att sambon har eget körkort.

Igår tog han med sig de små och drog till en pulka backe med ett par kompisar som har barn i samma åldrar. Och jag stanna hemma och städade undan. Och njöt av tystnaden.

Idag åkte han själv och hämta hem dom från fritids och dagis. Jag kunde alltså diska undan och förbereda lite. Det är faktiskt skönt att slippa åka till den sidan stan för trots allt så mår jag piss av att vistas där. Och att alltid ha ansvaret för att köra är jätte skönt att slipper Det har varit en enorm börda att bära så att sambon själv kan fixa hämtning och lämning av dom är jätte skönt. Nu är det ju bara denna veckan kvar på gamla fritids innan det nya äventyret börjar på nya skolan och nya fritids Det kommer ju göra att dom själva kan gå till och från skolan själva. Nu har vi ju kvar lilleman på gamla dagiset eftersom det är fullt på alla förskolor i vårat område. Så en flytt på honom sker inte förrens sent i vår.

Så till sommaren så har vi äntligen fått alla barn bort från den sidan stan för evigt hoppas vi på. Ja att dom kanske åker över och leker med sina gamla kompisar och så men när dom kommit in i nya skolan och nya sätt att vara med kompisar så kommer det kännas konstigt att umgås med dom kompisarna. För man tar ju andra vägar efter man flyttar ifrån varandra. Så är det ju bara. Sen att deras mamma har planer på att flytta från området gör ju åxå att dom kommer ifrån hela stället. Vilket kommer bli väldigt skönt.
Ja jag kommer hata om hon kommer till denna sidan stan inget snack om saken. Men jag hoppas ju på att hon inte får det eftersom det inte är hon som ska betala hyran utan hon går ju på social bidrag så dom vill nog inte att hon flyttar till nåt dyrare. Utan mindre och billigare. Och det är ju så att hon bor i det billigaste området. Sen har tjejerna sagt att hon eventuellt flyttar tillbaka till sin hemstad ca 40 minuter bort med buss. Det skulle inte heller sitta fel. Vi får väl se hur det slutar. Men håller tummarna att hon drar från stan.

Under tiden jag skrivit detta har jag blivit avbruten 5 gånger så nu ger jag upp med försöket att blogga idag.
Får skriva av mig mera imorgon när jag är ensam hemma ett par timmar.

Inga kommentarer: