torsdag 6 januari 2011

Tjena

vad sambon gjorde sig till igår när han faktiskt kunde ha offrat en timme i soffan med mig.

Så fort lilleman kommit i säng va det en sambon som gick och la sig. Och den planen hade han redan när han gick upp med lilleman eftersom han startat film i datorn så han skulle kunna somna fort.

Å där fick jag sitta kl kvart över 19 på kvällen i soffan och roa mig bäst fan jag kunde med tvn. För inte fan går jag och lägger mig kvart över 19 en vanlig onsdag när jag inte ska stödvila inför natt jobb jag ska ju va vaken hela dagen och hålla koll på lilleman.

Jag fattar inte bara...när ska sambon fatta att han måste börja offra lite tid på mig? Det hade räckt med att han istället kröp ihop i soffan och slumra där bara sällskapet framför tvn hade varit trevligt...men nej då...det vore ju dumt som fan att ge mig mer än tio minuters uppmärksamhet utan barn vakna.

Inga kommentarer: