söndag 23 januari 2011

Undrar

ibland över hur livet kommer att va om så där fem år.
Och jag kan lixom inte få fram det...det varierar mycket. Men en sak som är samma är att jag vill att dom tre stora ska ha flyttat hemifrån.

Och att vi byggt om här nere så vi fått ett riktigt sovrum här nere. Och att allrummet där uppe används som extra tv rum.

Men sen hoppas jag mest på att allt annat flytit på att tjejerna inte har haft allt en för jävlig tonårstid. Och att lilleman hållt sig någorlunda lugn han med. Och att jag och sambon kommit i väg på en riktig solsemester bara han och jag. Lite så men inga större saker...jag är ju rätt så nöjd med livet. Visst kan jag svära och skälla mycket på att jag är trött på att inga hjälper till men jag drillar ju de tre rätt så hårt så när dom har kommit upp i tonåren tror jag att dom tar mer ansvar än de tre stora gjort. Nog för att dom kan när dom vill men två av dom är ju sällan hemma medans han som alltid är hemma sällan kan göra ett skit.

Jag vet att det är jag som måste sätta hårdare krav och säga ifrån bättre. Men samtidigt så har jag en massa tid att göra det mesta men tycker att plocka och städa efter sig själva kan ju inte va allt för mycket begärt.

Men idag ska jag bara komma på vad vi ska ha för söndags middag. Och vad vi ska ha till efterrätt. Svåra beslut...

Inga kommentarer: