torsdag 6 januari 2011

56

timmar småbarns ledigt hägrar. Ska lämna de små på fritids och dagis imorgon senast kl 8.30 sen har vi småbarns semester till söndag kl 16!

Å jag gissar på att dom två första timmarna kommer gå åt till att städa av här hemma så slipper jag ett stökigt hem över helgen iallafall. Eller ja då trillar väl alla tonåringar in och tömmer sina rum på tvätt och disk. Men jag kan alltid säga åt dom att fixa sitt eget. Det är dom stora nog att göra.

Men ar inga som helst planer för helgen faktiskt kanske bara åka och hälsa på hemma hos nån och slöa i deras soffa. Det är faktiskt en bra ide det..den ska jag nog fundera lite mera på.

För umgås med sambon är inte att räkna med...han kommer ju bara sova...å äta sova och jobba.

Satt och fundera lite på min krångliga rygg idag. Och tänkte tanken på att kanske gå iväg till en läkare. Men jag vet ju han/hon kommer ju säga ja du sjukgymnasik eller liknade. Och så kommer dom säga ja du ska ta det lite lugnare hemma/jobbet. Å hur fan skulle det gå till om jag får lov att fråga?

Dom 10 dagar under månaden som sambon är ledig kan inte hemmets alla dagliga sysslor vänta till...visst skulle tonåringarna kunna hjälpa till mycket mera. Men ingen av dom är ju speciellt mycket hemma. Fröutom den vandrade vålnaden. ( som faktiskt har börjat gå ut och gå på promenad minst 3 gånger i veckan han måste ha slagit sig väldigt hårt i huvudet)
Så jag kan ju inte räkna med att dom ska va hemma och hjälpa mig att fixa här hemma. Sambon han kan ju men han ser inte saker i samma perspektiv som jag.

Jag tycker att det är inte så svårt att göra allt klart på en gång och sen vila med gott samvete medans sambon ja ja jag hinner.

Men jag övar på att bli bättre på att låta han göra saker i sin takt...men samtidigt kan jag inte låta bli att reta mig på att varför ska jag ta hänsyn till det varför kan inte han ta hänsyn till att JAG vill ha det undan plockat och städat varje kväll. Okej om det blir stökigt under dagen men man kan ju alltid röja undan lite då och då och ta stora röjet på kvällen. Samt att det går inte att leva i en röra när vi är 8 st utan man måste ha lite ordning hela tiden. Små barn ska ha rena kläder varje dag och tonåringa med. Och vi åxå för den delen. Disken måste fixas minst två gånger om dagen. Sen allt de små drar fram ska ju plockas undan. Det gör ont att trampa på leksaker...sen två katter som älskar att riva runt på allt...så man måste ägna minst tre timmar om dagen på att diska tvätta och plocka undan. Sen minst varannan dag måste man dammsuga och torka golv. Skura toaletter. Ja allt sånt som blir skitigt när man använder det.

Så jag kan inte bli liggades på soffan och försöka styra hemmet. Och inte skulle jag kunna ligga där och se på när andra gör allt heller...jag skulle få hybris!

Inga kommentarer: