onsdag 26 januari 2011

Blöda

näsblod för man sovit dåligt är inte så bra.

Somna strax före 24 vakna vid halv 3 låg och lyssna på en hostandes mellantös. Sen en sambo som kom hem. Efter en stund kom han in och skulle sova då upptäckte han att jag va vaken. (jag hade legat tyst i hopp på att somna om) så blev att vi låg och små prata fram och tillbaka till kl vart närmare 05 båda va skit pigga och sa flera gånger nä ska vi försöka somna men så efter några minuter kom jag eller sambon på nåt vi skulle fråga varann. Så när min väckarklocka börja ringa kl 06.30 vägra jag att gå upp och satte den på snozz till klockan vart 7.15 då gick jag upp och i samma stund vaknade alla tre små och morgon ruschen va i full fart.

Och när jag står i köket och håller på med deras frukost så känner jag att fan jag blöder näsblod...helvete då vet jag att jag sovit allt för dåligt under en lång period. Och att huvudvärk och lite annat kommer att komma om ett brev på posten framåt eftermiddagen.

Men sambon han är ju ledig i natt så jag kan väcka han vid 12 så kan vi gemensamt gå och må illa av för lite sömn. Å så kan jag säkert få stödvila lite under eftermiddagen. När huvudvärken är som värst.

Men först ska jag köra en stor son till skolan eftersom bussarna i stan gör att en resa som borde max ta 30-40 minuter tar upp till en timme. Så brukar köra han dom dagar jag kan. Så behöver jag åxå handla lite kaffe, för det är slut har bara pulverkaffe hemma och det kan jag överleva på men när sambon kommer upp så dör han hellre än att dricker det och sonens skola ligger ju ändå så nästan på vägen till affären. Och måste ju ändå handla det jag glömde igår och har ju mellantösen och lilleman hemma idag så kan bli spännande att se hur denna dag slutar. Men tänkte som så om mellantösen får va hemma en dag och bli uttråkad till döds så är hon nog mer sugen på att gå till skolan imorgon så kan jag och sambon åka och fixa lite under dagen.

Inga kommentarer: