söndag 12 december 2010

Trevligt

det går att va på fest med sina vänner utan att dricka en droppe sprit.

Åkte över till en av fest vännerna och träffade alla andra goda vänner...det vart skratt och trevliga samtal. Och så spela vi lite ishockey spel. Alltså sånt där gammalt som man ställer på bordet och drar i pinnar för att flytta på gubbarna. Jag förlora stort men tror mest att det berodde på att motståndarens målvakt va borta och dom valde att ersätta den med ett paket köttbuljong. Sen envisades en av fickvännerna att vi skulle sjunga karioke...det gick åt helvete det med.

Sen körde jag fröknarna till krogen och jag åkte hem körde sambon till jobbet åkte hem glodde på tv en stund frös som en tok drog på mig mjukisbrallor, t-shirt och raggsockor kröp ner under två täcken och sten somna...vakna en halv sec när sambon ramla innanför dörren i morse för att vakna vid halv tio och kände mig faktiskt pigg.

Utnyttja tystnaden och ringde min mamma och hade ett maraton samtal om allt mellan himmel och jord från vilket telefon abonnemang hon ska välja till saknaden efter min pappa. Efter att ha sugit åt mig lite mamma love så fick jag orken att ta tag i tvättberget från helvete som bara växer och växer fast man viker undan och lägger in saker i garderober och lådor så ger mig fan på att högen växer så fort du vänder ryggen till.

Men undan tvätten fick jag sen vakna sambon till och han tog tag i disken men senare kom han på att han skulle göra våfflor så nu är det lika mycket disk igen...att det är så svårt att ta allt på en gång...SUCK!

Men vi kom iväg och handla lite presenter till dottern..inte mycket men en del av sakerna iallafall...sen gick vi in på en tysk vitvaru kedja oh kollade på sambons nästa spara till sak. En platt tv...och jag gick och kollade på diskmaskiner...en sån sak ju handlas när pengarna från farfar trillar in...och hitta en hel del men sambon tyckte jag va halvt galen när jag tyckte att vi skulle slå till på en i 50- tals stuk som bara kosta 15.000 som hittat. Men har en stark känsla av att jag aldrig kommer kunna övertala sambon om att jag behöver just en sån fin diskmaskin...sorgligt men sant det får nog bli en enkel vanlig sak. Som säkert är energi snål och allt annat tråkigt.

Övningskörde med sambon lite både dit och hem men ska lägga mera krut på stads körningen under nästa vecka sen får han vila lite ett par dagar och bara köra det gamla vanliga sen blir det att köra intensivt tre dagar innan uppkörningen.

Inga kommentarer: