fredag 3 december 2010

Sweet

jag slipper tjejernas bråk ikväll. Åker och jobbar extra en natt...

Sen så säger sambon att det ska komma folk hit imorgon och fira stora lilltösen och lilleman som inte fyller förrens på söndag men kalaset ska tydligen stå i morgon...som jag bryr mig...pengarna för en natt är värt det i slut änden. Och för en gång skull är det vilande natt så om inget inträffar är man sovande mellan 23-06 så kommer inte komma hem helt död.

Just nu håller sambon på och försöker baka med barnen. Det ska bli muffins två olika sorter och så bullar...och där blir det nog tre smak varianter som vanligt. Så kan jag räknar ut med röven att det kommer viljas baka kakor så det blir väl två olika sorter. Syltkakor som är bus enkla att slänga ihop sen blir det nog drömmar. Av alla gånger vi gjort dom så har domblivit bra en gång kanske. Så ska det väl bakas tårta åxå.

Men har en plan inför söndag. Eftersom både lilleman och stortösen fyller på samma dag så kan vi lägga fokus på tösen på lördagen och söndagen kan vi lägga på lilleman. Så då tänkte jag baka en nalle tårta. Jag har ju en form till det så göra en choklad tårta med grädde på samt lite ljus på det så blir det nog fin fint.

Och om jag har lust så blir det nog att göra rulltårta åxå. Ja ja det återstår att se tills imorgon. Eller ja till söndag då.

Men gäller väl att få ihop dagen först...och jag gissar på att när jag kommer hem imorgon så står diskhögen upp till taket...så får väl kasta av mig uniformen och sen dra igång och städa ordning så man slipper skämmas som en tok när folk kommer och fikar.

Så får väl se hur det går...

Inga kommentarer: