lördag 5 juni 2010

45

år idag sedan min mor och far gifte sig! Grattis till den bedriften mor och far! Å i år blir det även 50 år den dom förlovade sig...å dom har hängt ihop sen 15 års åldern så dom har stått ut med varann i 54 år fattar ni?! 54år är en jävligt lång tid!

Vi åkte ut till min syster och firade av dom med middag. Min dotter var inte med för hon va kvar ute hos pojkvännen. Men annars var alla där. Jag å min syster å bror deras barn och min sambo å småtöserna.

Mellan rätterna (det va fint med förrätt varmrätt och efterrätt) så hade jag mormor å morfar frågetävling med barnbarnen.

Jag tror faktiskt att dom tyckte det va väldigt roligt. För drog upp såna saker som hur många år var mormor när dom gifte sig? Vem av mormor å morfar är äldst? Vad heter Mormor i andra namn vad heter morfar i andra namn. Å dom upptäckte ju att mormor har samma andra namn som min syster. Å att morfar har samma andra namn som min bror och min son.

Men innan efterrätten så drog jag till med den svåraste frågan av alla, tror ni själva att ni kommer vara ihop med samma människa i 45 år?! Min son va snabb å sa...jag kommer klå dom :) å syrrans stora säger ja om jag har jävligt tur så! Medans dom andra tre snabbt sa NEJ! Ha ha

Men det va skönt att sitta och bara umgås å prata om ditt å datt å äta god mat å prata gamla minnen.

Inga kommentarer: