torsdag 24 juni 2010

Grilla

är ju gott...har grillat ytterfile i dag å ätit potatis sallad. Grönsallad och så slog jag till och gjorde melon sallad med vispad grädde till efterrätt. Så magen stog i fyra hörn när talliken va renskrapad.

Vi var och hämta hem de små idag och ska ha dom heltid fram till 19/7 så hoppas på att det bli bra väder så som kan vara mycket ute och att vi kan göra många dags utflykter till stränder och andra roliga ställen. Nu har jag fått ett guld schema denna månad så det betyder att vi kan gör en hel del fast jag ska jobba heltid. Så att dom här tre veckorna kan gå fort förbi för dom där tre veckorna utan små hägrar där framme som en hägring.

Dom två nätterna jag gjorde brevid gång gick bra bara jag som va lite snurrig av alla ställen man ska springa runt till. Å kulverterna är långa och många...dom gamla går ju an för dom är ju målade men dom nya...ser exakt likadana ut så har jag ingen med mig som första nätterna så kommer jag fan aldrig fram förrens dag personalen kommer ha ha nej så farligt är det inte man kan ju ha en karta i fickan i värsta fall :)

Men det bästa med idag är att min stora lilla son kommer hem efter nästan tre veckor borta från lilla mamma. När jag prata med han i telefon så sa jag det till han å det föll inte direkt i god jord. Längtar som en tok faktiskt! Fy på mamma.

Inga kommentarer: