måndag 21 juni 2010

Verkar

som jag kommer vara ensam tjej i natt gänget å det är väl helt okej. Kan vara skönt att jobba med bara killar. Men kan bli lång tradigt i längden.
Men fick höra att det behövs mer tjejer på natten av flera sen så även att en del börjar komma upp i ålder å att det är dåligt med timvikarier på natt så detta kan nog gå vägen för ju fler timmar jag är på jobbet ju mer trivs jag och vill vara kvar.

Idag var jag på avdelningen för besökare och i inpasseringen å det va riktigt roligt. Trodde det skulle bli lång tråkigt men det hände saker hela tiden å mycket att hålla koll på och riktigt trevliga och roliga folk som jobba där. Så håller tummarna för att mina två brevid gångs nätter kommer gå som en dans för efter midsommar så ska jag göra en hel dag å dag tur sen hoppas jag på att mitt natt schema ska vara färdigt så jag kan börja planera in lite roliga saker i sommar när man råkar vara ledig i samtidigt som sambon.

Men just nu håller jag tummarna för att diskmaskinen inte gått sönder märkte för en stund sen att den bara gått halva programmet å sen stog still och blinkade ilsket rött så jag hoppas på att det bara var nåt fjant grej den fick för sig men kollade runt lite i reklam högen som låg på köksbordet å hittade att den nya elkedjan hade en AAA klassad för två tusen så kanske funkar att köpa en ny ifall den brakar ihop utan att spränga semester kassan helt.

På tal om det så verkar det som jag och sambon kommer få minst tre veckor semester från de tre små i sommar och att det råkar infalla under en del av sambons semester så hoppas på att kunna göra nån lite kort resa ihop. Men i år tar vi nog inte Stockholm jag längtar till västkusten å Göteborg är nog inte direkt svårt att övertala sambon att åka åt det hållet heller så nu gäller det bara att jag är lite ledig och så kan vi ju slå två flugor i en smäll för sambon har ju fått sitt övnings körnings tillstånd så vi ska bara gå kursen och få intyget om att jag är en bra handledare å det är jag ju det vet vi ju redan att jag är. Så vore skönt att kunna åka iväg lite och slippa köra jämt.

Inga kommentarer: