söndag 20 juni 2010

Helst

av allt skulle jag vilja krypa ihop under täcket och sova tills det är dax att åka till jobbet imorgon.

Men så trevligt kan jag inte ha det för dom tre små har tydligen bestämt sig för att vara extra besvärliga denna veckan. Men beror på att töserna varit över till mamma tre dagar för dom skulle på resa till kolmården en dag å det vart sen med hem resan så åka till andra sidan stan kl halv 8 för att få två socker stinna tjejer i säng var inte våran plan så hon fick ta sitt straff och ha dom hemma en extra natt. Kanske lär henne att planera lite bättre till nästa gång. Men det finner jag föga troligt.

Idag tog vi en tripp till blomster affären å handla lite nya blommor till rabatterna på fram sidan. Sen till Ikea och handla lite nya glas samt kollade lite på andra grejor. Efter det fixa vi lite mat å sen hem. Det tog oss nästan 2½ timme så jag hoppas på att de tre små fått lite utlopp för sin rastlöshet. För fast dom varit borta tre dagar extra så har dom tagit igen det med råge. Inte en kväll har dom gått och lagt sig snäll utan varje kväll har det varit tjafs förutom första natten då gubben jobba å jag va hemma själv. Dom har nämligen kommit på att det är ingen ide att bråka när jag är själv för det blir inget skoj då...

Inte så att jag tar och buntar ihop dom och ställer ut som i förrådet utan jag klipper av dom tidigare så dom hinner inte busa upp sig. Sen så går jag inte in i deras fällor lika lätt som pappa gör. Eller så är det så att jag förutser lite mer än vad han gör.

Men nu ska jag nog ta och kura ihop mig en stund iallafall. Å kolla lite tv...

Inga kommentarer: