söndag 13 juni 2010

Fest

blev det lite hastigt och lustigt här hemma igår. Det va så att gamla gänget från ungdomens glada dagar hade bestämt att dom skulle träffas ute i det fria och grilla lite å återuppliva lite minnen. Nu va det bara så att det blåste skam å va allmänt trist väder i går så dom vart lite tagna på sängen så jag skoja lite å sa det är lugnt jag kan backa bak bilen å ni får använda carporten...å så där så vart det fest här med gamla vänner.

Det va jätte kul att se dom och prata om gamla minnen å kolla vad tiden gjort med folk. Å det hade säkert varit mer skoj om inte sambon vart tvungen att gå och jobba men tror nog att han fann det ganska så skönt...nog för att han är social å så men han tycker allt att det är lite jobbigt även om han känner folket som kom. Men tror att det mer handlar om att han har lite svårt att hantera vissa känslor som uppstår för trots allt så finns det en hel del sorg med gamla minnen åxå...

Men jag tog det lugnt med alkoholen för hade lovat tidigare på dan att köra en bekant å hennes son till mormor och morfar. Så sonen skulle få slippa sitta själv i stan under sommar lovet medans stackars mamma skulle jobba.

Så när sällskapet drog vidare va jag en duktig ansvarsfull tjej och städa undan å ställde rätt möblerna å borstat tänderna å kröp ner under täcket. Chata lite med älskarinnan en stund å sen va det natt mössan på för hela slanten.

Vaknade faktiskt före väckar klockan med hela tio minuter så han göra kaffe och duscha innan sambon vakna till liv. Han tog sig åxå en dusch å sen for vi i väg och körde runt på folk. Å fick oss en dos av sjö luft å en stilla stund på bryggan innan det va dax att åka hem.

Väl hemma kasta sambon sig i sängen för att stödvila lite inför jobbet å jag laga mat och kolla Fb kasta i mig mat och väckte sambon körde han till jobbet med mat i magen å åkte till frugan som glömt kläder kvar på festen. Tog mig en prat stund å sen hem.

Så nu är väskan packad inför nya jobbet i morgon matlåda står och väntar i kylen. Å jag ligger till sängs med tusen olika tankar inför morgon dagen.
Tänk om jag hamnar i nån brottnings match på golvet å jag tappar byxorna eller tröjan...skulle ju inte förvåna mig för fem öre om det hände mig. Inte minsta kan jag säga. Å när sambon ringde för jag beklagade mig över sms å jag berättar mina farhågor säger han ja jag hoppas att nån är snabb nog å tar ett kort å lägger ut på fb för det vill jag se...jomen tjena tack för den stöttningen säger jag bara...sen att jag skulle reagera likadant i motsats situation hör inte ett dugg till historian!

Inga kommentarer: