torsdag 17 juni 2010

Intagna

massor med intagna...gjorde mina första timmar på avdelning igår...å första svängen inne på avdelningen kändes ju inte direkt som man va kaxig men efter ett par minuter så kändes det nästan hemma tamt. Så detta kommer nog gå galant!

Satt en stund och kollade i lite papper å man blir ju bestört när nån född 90 har ett längre brottsregister än vad en annan har jobb på sitt cv.

Idag blir det kurs i själv skydd och sen korv stoppning i regler å annat. Jag hoppas bara på att tjejen som tycker själv att hon är bästa kandidaten i gruppen får sig en knäpp på näsan innan veckan är slut. Jag är ju bäst som vanligt men behöver ju inte bevisa det direkt för mina kurs kamrater...dom märker ju det ändå utan att jag behöver spänna muskler eller hävda min rätt i mångt å mycket.

Så på med tränings kläder å hänga på sig väskan med uniformen å dra för den ny å spännande dag hoppas bara på att solen fortfarande lyser från klar blå himmel när man kommer hem så man får lite sol på näsan.

Inga kommentarer: