fredag 11 juni 2010

Ang

data spel igen.

Har en sambo som glömmer tid och rum när han börjar spela. Visst han sköter sitt jobb och så men att tänka på att jag inte ser å pratar med han mer än ca 30 min på förmiddagarna å dom minuterna i bilen då jag brukar köra han till jobbet verkar han inte tänka på alls. Och det att han sa att han bara skulle spela lite på skoj ta mig i röva säger jag bara tillåt mig skratta högt en stund.

Jag skulle vilja sätta mig och prata ang mitt nya jobb och vad som måste hända under sommaren för att det ska gå ihop sig här hemma verkar han inte bry sig om för fem öre. Utan han försvinner in i sin spel värld å kommer fram när maten står på bordet för att sen dra sitt tillbaka för sova en stund innan jobbet så känns inte direkt som vi bor ihop för att han älskar mig utan för att han få allt serverat å det är så jävla bekvämt.

Å tror ni att han lagat mat nån av dagarna när jag vart borta för att jobb nej då utan fått komma hem sten hungrig å ställa mig och laga mat till alla. Så just nu känns det inge kul att vara sambo! Å mina farhågor inför sommaren att allt bara kommer rasera här hemma börjar bli till en boll av oro i magen.

Jag vill inte jobba som ett svin å sen komma hem å behöva göra allt bara för att han inte kunnat få tummen ur å göra det som ska göras varje dag...visst dom veckor vi har små barnen så kommer det nog finnas mat på bordet men städa å sånt kommer nog få ligga på min lott iallafall.

Nä ska gå och laga mat så man blir lite extra trött och kan gå och sova bort en del av tiden han är hemma så jag slipper bli irriterad över att han sitter å spelar.

Inga kommentarer: