lördag 26 juni 2010

Stora

holmen drog jag till med små barnen idag på förmiddagen mötte upp svärmor. Åkte lille putte tåget kolla på djuren i bur och barnen körde trampbil. Svärmor bjöd på mjukglass så det vart gott i magen!

Nu är jag hemma å är på skit dåligt humör. Skulle behöva dra igång och stor städa men lusten är som bortblåst. Det är ju jävligt konstigt när jag hittar på nåt med barnen å deras pappa inte är med så går det bra inga större gnäll eller utbrott men så fort man kommer innanför dörren hemma börjar tafset o tjatet.

Men min dotter gjorde sin mamma väldigt glad i går...när hon hörde att det hänt något på fest platsen dom va på ringde hon sin mamma och berätta att allt va bra med henne och pojkvännen. Så hade dom fixat så pojkvännens pappa skulle köra dom så då vart jag lugn. Somna gott fast sambon snarka järnet brevid.

Men just nu känns det tungt som 17 att sambon jobbar två nätter till å jag får vara ensam hemma och hitta på något på förmiddagarna så att han kan få sova några timmar ifred efter natt arbetet. Fast dom sköter sig konstigt nog bättre när jag är ensam hemma. Men tror att dom här tre veckorna kommer köra slut på sambon för han har lite svårt att sätta stop innan det är försent.

Sitter och funderar lite på varför jag är på dåligt humör och kommit fram till tre saker...att det är fan så skitigt här hemma och jag inte har lust att ta han om det eftersom i samma takt som jag städar så stökar nån ner.
Sen så är det det att de små inte har någon annan volym än hög inställd dygnet runt. Sen en annan sak som jag inte vill ta här eftersom sambon faktiskt nån gång ibland läser här.

Så tar mitt kassa humör och lägger mig på sängen och läser lite.

Inga kommentarer: