torsdag 3 juni 2010

Garderoben

ska tydligen inte till badrummet där uppe utan sonen min har bestämt att den vill han ha. Men lik förbannat måste den bäras upp för trappen.

Annars har dagen varit bra. En lugn morgon/förmiddag som följdes av en lite mer tempo fylld eftermiddag.

Det börja med att min son ringde och glömt sin väska hemma med badkläder så han ville att jag skulle åka dit med den å jag sa jo kan jag väl göra eftersom jag har dö tid mellan halv 4 och 6. Vi skulle ju hämta en på dagis och en på fritis men eftersom stora lilltösen har varit till Kolmården på klassresa skulle inte hon komma hem förrens efter 18. Så åka och lämna dom å låta dom andra två få ta årets första dopp kändes som en bra ide.

Åkte iväg hämta lilleman på dagis där vi vart stående och berätta våran dråpliga historia om hur vi firade valborg i år så det tog några minuter länge än vanligt innan vi kom därifrån och sen när vi kom till fristis var det en tjej som inte i vanlig ordning inte kunde passa tiden och komma ut till parkeringen så sambon fick hämta henne så kom inte iväg förrens strax före 4.
Sen racer fart ut till badplatsen å lämna av väska å sen få en sur som för att vi stannade kvar. Men han kompisar va roade av lillman. Han tog en näve grus gick fram till nån av dom stora killarna å visa fint vad han hade å tala tydligt om sik släppte tillbaka gruset tog en ny näve grus och gick fram till nästa å sa sik!

Jag å sambon satt mest å njöt av att barnen hade trevligt å sen att lilleman inte var ett dugg blyg för dom stora killarna. Han brukar ju vara väldigt folk skygg. Så det är bra att han börjar bli lite mer social.

Min son han tröttna efter en timme och tog cykeln in mot byn...vi åkte strax därefter och plockade upp han när han lämnat cykeln. Sen for vi iväg till stora ica där vi mötte älskarinnans sambo som hämtade ut ett par skor från skomakaren men han pruta en hel tia eftersom han bara hade en hundralapp löst. Vadra in och handlade lite för nödenheter. När vi står i kassan och ska betala hör jag hur mobilen vibrerar och tror det är extra mobilen(små barnens mamma följde ju med på klassresan så hon skulle ringa när dom närma sig ändstation) säger till sambon svara det ringer! Å fortsätter lassa saker på badet å håller reda på barn. Då jag ser att det är inte extra tele han talar i utan min...ja ja gör ju inget att han svarar bara det att han säger jo vänta ett ögonblick ska du få prata med henne i en väldigt formeloch viktig ton. Tar luren å det är dom jag var på jobb intevjuv hos förra veckan som ringer.

Säger till att jag går ut å lämnar sambon med barn å betalningen ha ha kan han ha. Å pratar vidare. Så har bokat in 4 brevid gångs tider nästa vecka sen börjar jag jobba igen vecka 25! SÅ SKÖNT blir väl från vecka 25-32 skulle jag tro men bara 90% men det är jobb och ska bli spännande att få göra sånt jag börja jobba med för tja så där 20 år sen. Så det säger jag grattis till å tar mig ett glas vin på!

Åkte och hämta upp sista barnet å åkte hem. Lagade mat i racer fart. Å sambon kollade med den vandrande vålnaden om han var på väg hem och fick reda på att han skulle inte komma hem förrens nån gång vi halv tio. Så kastade ihop tre mackor och två hamburgare å åkte ner med det till han och hans jobbar kompis.Åkte hem satte mig vid matbordet och åt.

Nu är jag slö som en korv å vill inget hellre än att få krypa ner och sova.Men tänkte de små som kom en timme senare i säng skulle somna först å sen ta en dusch.
Sambon är ute och klipper buskarna på framsidan sen ska han leka mac gyver igen med bilen...det va tydligen det han skulle ha ståltråden å stålbiten till.

Det är verkligen dax för han att få sitt körkort så jag kan få köra riktig bil snart igen!

Inga kommentarer: