fredag 4 juni 2010

Tur och retur

börja dagen med att köra sonen till avslutningen uppe på stan fortsatte till andra sidan stan lämna lillman på dagis åkte med de andra små till blomster affären köpte blommor till dotterns pojkvän som tog studenten idag. Åkte till stora ica handla mat till den vandrade vålnaden för han va alldeles för trött för att tänka på nåt sånt i morse när han drog till jobbet. Åkte genom stan och lämna så han skulle orka genom dagen. Kom på att jag glömt snören och sånt hemma åkte och hämta det jag glömt. Åkte genom hela stan igen för att lämna skolbarnen. Åkte till systemet och handlade två öl å band fast snörena på. Åkte till dotterns pojkvänns skola och hurra när han tog sina sista steg ut därifrån. Prata med hans familj å va social. Tog kort. Åkte hem åt lite snabb lunch. Sambon tvätta av bilen lite. Jag vila. Åkte tillbaka till småbarnens skola för att ha sista mötet med stora lilltösens lärare. Bara för att komma nästan upp på motorvägen för att få ett hysterisk samtal från dottern...det finns ingen ström hemma. Det är svart överallt. Sambon får ett mindre anfall. Åker ett extra varv i rondell en vänder hem. Kollar så allt är okej men ingen har ström allså nåt större fel å inte så att vi missat att betalt el räkningen. Åker tillbaka mot andra sidan stan. Hämtar lilleman på dagis å en som rymt till mamma å en på fritis.

Åker hem kastar in sambon och lillman i duschen medans jag försöker fundera på vad man ska ha på sig på en student fest. Mobilen ringer ett antal gånger å gör att tiden går. Jag får ta mig en dusch. Kastar på mig kläder. Hoppar ut i bilen åker ut på landet å ska va trevlig mot ett helt gäng med folk som man aldrig träffat förr.

Får god mat och god tårta barnen får bada i poolen å jag fastnar i ett hörn med studentens mormor som fåt i sig ett par glas vin som på köpet är hår frissa så munlädret gick i ett. Satt mest och nickade...å mmade.

När studenten å min dotter med kompisar tyckte att det var nog med att umgås med gamla släckten så såg jag våran chans att åxå få åka hem. Sagt och gjort.
Kommer hem. Går ut på baksidan för att få vila öronen en liten stund. Upptäcker att min son med vänner tydligen varit hemma en sväng...det står 4 stolar i rabatten på MINA ny planterade blommor. MORR samt ett gäng med fimpar. Kastar mig på telefon. Säger lite hårt till sonen att det är helt okej att sitta här men för i helvete inte fan sitter man i rabatten?! PUCKO! Å det finns en burk att fimpa i så va fan! Oj förlåt...tänkte inte på det var ända stället det va skugga på...ja ja men tänk lite nästa gång är du så jävla snäll!

Sen kommer dottern hem å är på krigsstigen...tvättar bilen åt sin pojkvän å är rosen rasande mest hela tiden halshugger nästan små töserna. Jag försöker mest få henne att förstå att ta det lugnt prata med den som du är är på istället för att bara gå och stampa fötterna å va sur och otrevlig. Men nej då mamma fattar ju inget. Men se jag fattar nog vad det handlar om...pojkvännen ska ut på krogen å hon är rädd för att han ska bli full å dum å göra sånt man inte får eller ska göra. Å då är det ju så mycket bättre att skälla och bete sig illa för då vill han ju verkligen komma hem till en eller hur?!


Å inte fan har garderoben blivit upp bärd till övervåningen i dag heller det är då fan vad svårt det skulle va att få en dit den ska va!
Så att jag vill lägga mig och sova tidigt kanske inte är så konstigt?!

Inga kommentarer: