söndag 12 september 2010

Ännu

en helg snart till ända...vet inte men tror jag överlevt. Fick lite paus i går när tjejerna var på två kalas så dom va borta mellan 14-19 va behövligt.

Medans dom va borta så kom den vandrande vålnaden hem...och frågade om vi kunde koppla in hans internet. Å det brann till i huvudet på mig...sambon svarar men varför ? Så du kan skita i skolan och jobbet?

Å jag tog sats medans jag ändå försökte hålla lugnet. Både jag och sambon förklara för han att visst kan få det över helgen men att helgerna har han internet sen vardagar kommer internet dras ur kl 23 klarar han inte av att ta sig till skolan då heller blir han helt utan. Sen att all mat äts nere vid bordet. Kommer han inte ner och äter med oss andra får han gå hungrig. Sen så sa jag åxå till han att jag inte litar på han alls. Sen ifråga satte jag han när han sa att han ska börja gå till skolan och ställde frågan: Hur tor du att vi ska kunna lita på vad du säger du har ju sagt i över ett års tid att du ska gå iväg men så går du en två dagar sen ligger du hemma. Sen så tycker jag det är nog med ditt sätt att utnyttja oss. Då ifrågasätter han vad vi menar...oj oj det behövdes ett par djupa in andningar där innan jag kunde svara.
Jo du bor här gratis du får mat gratis du tror du kan skita i allt vad ansvar heter du hjälper inte till i köket eller nån annanstans sen så förväntar du dig att kläder och sånt ska tvättas. Du är fan så pass stor att du skulle kunna hjälpa till bra mycket mera än vad du gör. Dax att du vaknar till och börjar ta ditt ansvar. Då vart han stående där med sina mackor i handen å knappt svarar på tilltal.

Men jävlar att jag ska efterleva mina hot. Han ska tamefan få se att han ligger risigt till. Han har varit väldigt tyst sen dess.

Medans tjejerna va på kals så fick lilleman baka kakor...å han var så nöjd så sen sick han äta så många han orka...men ändå tryckte han i sig två talltikar med pasta å köttfärssås. Mat glad nej inte alls.
Ibilen på väg hem från hem hämtning av kalsande barn säger båda tjejena...usch jag är ätit för mycket godis det är inte ens gott. Ha ha det som vi sagt i flera år nu börjar tydligen sjunka in. Att det visst är gott med godis i mindre mängder en kväll i veckan...dom ville inte ens äta upp sina bjudpåsar...då är det illa. dom som kan trycka in bara för att det finns.

Men dom va inte så över tända som jag trodde. Dom hade faktiskt lekt av sig på ena kalaset rejält...det första kalaset var ju för deras kompis mammas son så där var det tydligen inte så roligt...men det andra där mamman faktiskt bryr sig hade ju lagt lite tanke bakom så det tyket dom att det va som ett riktigt kalas och jag håller med dom. Att säga att man bjuder till kalsas och sen inte tänkt till nåt är så lamt...men hade ingen som helst förväntan över att hon precis som barnens mamma skulle lägga tå fingrar i kors för att göra nåt extra.

När lilleman åkt i sängen så tog sambon sig en whisky men jag fick ett sos om hämting på stan eftersom buss jävlarna inte kan ha samtrafik. Det är så jävla pissigt.

Men när jag kom hem efter hämtat sonen vid sjukhuset så tog jag mig åxå en whisky, men efter två klunkar kände jag att aj min mage klarar inte stak sprit...så rota runt lite i kylen å hitta artic jordgubb som vi hade till bålet i sommras när vi hade grilfesten. Så gjorde mig en mjölkdrink å den landa fin fint i magen.
Jag å sambon satt och försökte kolla film en stund men boxen bråkar hela tiden det hackar å håller på så man tröttnar efter en stund. Men tog mig med möda igenom filmen på 5:an. Bara det att sitta bervid varann i soffan i mer än 5 minuter utan att nån kommer och ska gnällla eller klämma sig emellan va guld värd och faktiskt så somnade vi tätt intill varann under samma täcke.

Inga kommentarer: