lördag 11 september 2010

Ni

vet han dena dära vandrade vålnaden...han som inte har nåt Internet Han försvann ut igår på förmiddagen sen så kom han hem en sväng hämta nåt på rummet och sen försvann han igen och har fortfarande inte kommit hem...inte sa han ett ljud varken till mig som satt i soffan eller till min dotter som stog i köket och gjorde sig mackor.

Jag blir lite mer förbannad eftersom han väljer att bete sig som en trotsig 3 åring hur jävla moget är det på en skala?!

Jag har tre små och en av deras kompis här som tjatar hål i öronen på mig för jag gjorde misstaget om att låta dom sy igår inte på sy maskin utan för hand eftersom jag hitta ett sy skrin uppe hos farfar. Å ett par gamla påslakarn så är fantain på topp det sys väskor...å väskor å väskor men dom kan inte trä på tråden själva sen det eviga tjatet som håller på titta på den här ååå kolla på den ååå se vad jag gjorde JAMEN JAAAAAAAAAAA jag ser hur mycket uppmärksamhet kan ni söka innan ni får nog!?
Ni äter upp oss med erat eviga sökande på godkännande och beröm. Jag fattar att ni aldrig fått nåt sånt eftersom ni hela tiden måste ha 110% hela fucking tiden!

Men jag måste säga stopp. Ni kan inte äta upp den lilla energi jag lyckas få tillbaka. Sen så trodde jag att det skulle bli ett mindre världskrig när det va dax för sängen i går för hörde hur sambon hade svårt att få läsa sagan utan bli avbruten vart tredje ord och han skulle ju iväg och jobba. Så suckade högt och övergav iden om att få sitta i lugn och ro framför tv:n med nåt gott att tugga på och lite tända ljus för att ge mig själv lite egen tid. Men ¨så läste han färdigt och det va relativt tyst så jag satte mg och fastnade i ett program om hur man levde som bonde på 1800 talet i England Utan ljud dock för det är mycket enklare att höra vad som smusslas med där uppe då...men fick bara säga ifrån tre gånger så världkriget uteblev tack och lov.

Men så var det några små som trodde på fullaste allvar att dom kunde gå upp kl halv 6 imorse...vad är det som gör att när dom är lediga ja då vaknar dom tidigt??? Men när det är vardag ja då ska man jaga dom upp ur sängen? Jag fattar bara inte vad det är!!!
Men jag gick inte med på den grejen gick upp sa nej nu får ni allt försöka somna om och satte på en cd saga. Å hörde hur lilleman allt försökte väcka syrrorna men dom drog täcket över huvudet så han gick bet...jag själv halv slumra till halv 8 då hörde och märkte jag att det va dax å halv 8 är ju trots allt en timmes sov morgon det är ju helt acceptabelt.

Idag har tjejerna två kalas att gå på så spänningen är på topp. Men betyder att vi får lite lugn och ro för öronen bara lillemans tjat å då vet jag ju hur han kommer låta så blir väl inget vila av...

Inga kommentarer: