onsdag 22 september 2010

Färdig!

Det är tomt i förrådet och det som är kvar i lägenheten är dammsugaren och lampor å det ska hämtas på fredag. Sen är tömningen av farfars lägenhet klar! Finito packat klart å finch...sååååååå skönt.

Har bara en säng som ska hämtas från mamma sen så känns det som allt farande som en tok fram å tillbaka å bärandes upp å ner på möbler. Fan blir ju smal å tränad på allt sånt där.

Men visst ska det bli skönt att bli färdig med allt från farfar men vad ska jag fylla mina dagar med?! Jag kommer ju bli tokig efter två dagar av att inte ha nåt bestämt å göra...får allt ta och styra upp detta med nåt nytt jobb eller så. För så här kan jag ju inte ha det.

Vi har inte fullt antal barn hemma. Den näst minsta är kvar hos mamma för hon kör med nån smutskastnings kampanj igen av mig...så det är bara att bita ihop. Vet ju att det tar en månad så kryper det i kroppen på lilltösen av att inget händer hos mamma utan bara samma saker som försova sig, varje morgon, kassa kläder, leka med samma kompisar å inga regler...hon brukar tröttna efter nån månad å sen bönar å ber mamman om att få lämna över tösen för hon inte orkar mer. (eller så kommer hon på att hon inte får nån egen tid så hon hittar på något att skylla på)
Vad lilltösen aldrig berättar för mamma är ju att här hemma hänger hon mig i hasorna å vill hänga med på allt jag gör. Och vänder sig oftast till mig först när det är nåt. Så det att hon skulle avsky mig är lite snett...lilltösen väljer bara att berätta det hon vet att mamma VILL höra.

Så denna veckan har varit väldigt lugn. Inga större slagsmål å inga större bråk ang tandborstning eller sov tider.
Inga bråk i bilen förutom att varken lilleman eller mellan tösen gillar att pappa kör varje gång. Det går bra en vända sen så vill dom att jag kör. Känns väl tryggast så. Det är dom spännande att pappa kör men dom tycker nog att det är tryggast när jag kör.

Ikväll hade jag planer på att kasta mig i soffan å popa popcorn och glo på film med sambon. Men kl är närmare halv åtta å jag är ap trött...
Men funderar starkt på att ta fram fot baljan å fila fötterna lite samt ge mig på ur skogen på benen. Å vet ju att efter jag suttit där och bara samlat in lite ny energi så blir jag nog så pass pigg att jag kanske hinner se slutet på filmen. För jag tror att jag har en sambo som har planer på nåt...han har varit extra "på" dom senaste dagarna och mera benägen till att hjälpa till hemma. Vem vet jag kanske kan förhandla mig till både det ena å det andra...vad kan jag tänkas vilja ha...ska sätta mig med fötterna i blöt och fundera ut nåt riktigt bra!

Inga kommentarer: