lördag 18 september 2010

Regn

utanför mitt fönster..och igår gjorde jag nåt jag verkligen behövt göra länge...jag tände en helvetes massa ljus sänkte ljudet på tv:n tog fram en bok bakade mig en jordgubbspaj. Sen så låg jag i soffan och njöt av ljudet av regnet åt paj från en skål på magen å läste bok. Tills fram till 24 tiden då jag va trött och kröp in i sängen och fortsatte mitt läsande. I tio minuter sen somnade jag som en kubbad säl. Och jag känner i dag att det var välbehövligt att ha en kväll bara för mig själv. För INGEN mer än jag va hemma...bara det är ju ett under!

Vaknade av att katterna hade nån form av riva loss hela huset tävling så fick gå upp. Då va efter kl 06 och sambon hade inte kommit hem från jobbet så messa och frågade vart han hade hittat vilse. Men det hade han inte utan bara blivit försenad på jobbet så lovade att komma och hämta hem när han kunde gå hem. Strax före 8 var det dax så satte på en kanna kaffe och åkte ner. Han fick köra hem men tvingade han att köra via affären hem...å han va inte lika duktig som sist...han missa att lägga i växeln vid röljusen och körde på höga växlar i låg fart. Men som sagt bara han får ut och öva så kommer nog han in i rutinerna Men jag blir lika full i skratt varje gång han kör för han växlar som han kör en lastbil. Men idag satte han sig lite längre bak än sist. Så snart kanske han är mottaglig för mina råd.

Men idag måste jag åka till farfars lägenhet och hämta hem mina sista saker...hoppas bara bror ställde tillbaka pirran för jag har ingen som helst lust att gå extra vändor.

Sen så funderar jag på om jag skulle trycka på sambons dåliga samvetes knapp och få han och borra upp skåpet i köket och klä hängaren som legat i lådan sen vi flytta in. Sen vill jag flytta om lite på några saker för att få plats med andra saker. Så kanske dax för mig att komma ur min älskade morgonrock och in i lite kläder och sätta fart. Eller så tvingar jag in mig på en kaffe hos nån...hmmmmmm det lät mera trevligt...eller så gör jag både och DET vore ju våldsamt smart. Så gör jag!

Inga kommentarer: