torsdag 30 september 2010

Igår

då.

Vi åkte och lämna av barn på skolor och dagis sa hej då för närmaste 5 dagarna.
Körde förbi affären och handla hem köttbullar så det tre stora skulle kunna fixa sig nåt att äta under dagen.

Hem kasta i sig lite mera kaffe och några smörgåsar. Packa matsäck och duscha. Ja inte duschade jag fikat utan mig själv. Med sambon i duschen så fick användning av min ryska accent lite igen. Studsa ut i bilen och lät sambon få köra. Tänkte att han skulle få öva på både landsvägs körning och omkörningar lite. Det gick bara förutom några missbedömningar av bilens motor kapacitet.

5 mil utanför stan så bytte vi för sambon är inte duktig nog att köra i Stockholms trafiken. Läsa skyltar och hålla koll samt kunna byta fil snabbt klarar han inte riktigt än med tanke på att han mer än en gång fått åka runt i rondellerna här hemma för att han inte tagit av vid rätt avfart.

Så in i gyttret gav vi oss och jag hade ju kollat kvällen innan så va ganska så säker på hur jag skulle köra för att hitta enkelt. Jag hade helt rätt. Fast vi slog på GPS:en för att se vilken av alla tvärgator vi skulle in på för att komma rätt. Visst åkte ett extra varv i rondellen vid karla plan för att vi inte va helt överens med den och avfarten. Sen så snurra vi ett extra varv vid gatanför att hitta en parkering men det löste sig snabbt. Då hade vi en hel halv timme på oss att hitta rätt dörr.

Dit hittade vi åxå lätt så fick sitta på den fina inne gården och lapa lite sol.
När vi knackat på så hälsade vi fint på juristen(advokat får man tydligen inte kalla han)Så satte vi oss ner i ett rum och väl där så drog vi fram alla papper. och han vart mäkta förvånad över allt material som vi drog med oss.
Han bläddra och hummade frågade frågor. Vi berätta om hur hon är och vad hon gjort att hon hindrar mig från att hjälpa till med barnen i skolan att jag inte får gå på möten eller stötta dom om det uppstår problem dom dagar sambon jobbat natt och behöver sova.
Vi berättade åxå att hon messar oss när barnen är sjuka istället för att vända sig till sjukvårds upplysningen som man bör om man är osäker.

Juristen förklarde att att han skulle gå enom allt matrial sen skriva en stämmnings ansökan och sen skicka över samt så fick vi uppge 5 st som kan vittna i vår fördel. inkusive mig så jag får inte sitta i rättegångs salen med samobn om vi kommer så lånt som till rättegång. Utan får sitta utanför och hålla tummarna.
När mötet var över så gick vi till bilen och skulle ta oss ut ur atan jag va helt innte på att jag visste vart vi skulle så det va ju bara att ta oss tillbaka samma väg som vi kom.

MEN när vi var på väg så börjar sambon gaffla om att nej vi ska inte här GPS:en säger att vi måste vända och åka tillbka och ta den vägen! Öhh varför då? Vi är ju på väg på rätt väg? Men eftersom jag bara inte orkade tjafsa så vände jag och körde som sambon krävde jag skulle göra. Och det visar sig att jag visst va på rätt väg bara det att gps:en ville vi skulleåka vägen över Eskeltuna hem...han fick för sig att det va närmare att vända och åka genom hela stan sen ut än att fortsätta den vägen jag åkte allså vägen över Enköping. Men svärmor hade ju varit på kryssning med jobbet och dom tog samma väg hem så när hennes buss stannade för att äta 4 mil hemmifrån så plockade vi upp henne för hon ville inte stanna och rasta i en timme hon ville hem.

Sådet va väl nån mening med det hela. Väl hemma så hade dotten min lagat mat å pojkarna och bakat samt diskat efter sig ! Så sambon kunde gå raka vägen till sängen och stöd vila innan natt jobbet.
Jag satt i soffan och försökte reda ut vad som hnt och om vi glömt nåt. Och visst några saker har vi glömt men inget värre än att vi kan ringa och maila in saker.

jag såg fram emot en lugn kväll i soffan men dottern min va rstlös...men jag talade snällt om att nej jag orkar inte kära du. Jag är trött och slut.
Samobn drog till jobbet bara för att ringa 10 minuter efter för att säga oj jag glömde äta så va bara att stecka lite pyttipanna och några ägg och åka ner med.

Sen fick jag äntligen krypa ner i sängen. Och jävlar vad jag har sovit.
Men i dag mår jag skit. Mår illa och är yr. Känner mig skakig och inte allt i form. Ska köra sonen till skolan så han kan hämta sn dator så han kan plugga under helgen det han missat för han varit sjuk. Men sen ska jag lägga mig och vila...och hoppas på att det bar aär kroppen som säger ifrån att jag slarade med maten igår.

Inga kommentarer: