lördag 25 september 2010

Dum

man är ibland.

Var ju hemma hos mamma härom dan och hämta hem en säng till sonen. Då passa hon på att truga på mig två av pappas gamla mobiler. Ett ar likadana fast i olika färg. Å jag tänkte bra då kan små tjejerna få varsin exakt likadan så blir det inget bråk om orättvisa.

Men jävlar va jag ångrar mig. Det är ett ständigt tjat om var finns det hur gör man det varför kan man inte göra så? Ring mig hur många sms har jag fått. Hur mycket pengar har jag kvar...mm mm mm mm HELA tiden. Visst är det nyhetens behag å att det kommer lägga sig om nån dag. Men har gjort klart för dom att har dom bort eller sönder telefonen blir det inga nya senare. Utan dessa ska dom vara rädda om och visa att dom kan handskas med telefonen gör dom inte det så blir det inga nya.

Sen vet ni har vandrade vålnaden. Blev jävligt sur på sambon i går. När vi kröp ner för att sova så va kl närmare 23 å jag frågar om han ska dra ur sladden var på han säger ja men det är ju helg. Jag höll faktiskt käften för orkade inte dra igån ett gräl över saken. Men muttra det gjorde jag.
Tycker bara att sambon gräver en grop Vi måste ju hålla sten hårt på reglerna för att han ska komma in i vardagliga rutiner. Släpper vi internet helt så pajar vi ju bara för oss själv och ger han en chans att sitta uppe hela natten. Å så får vi börja om.

Men tristast igår va min dotter som va på ett sju helvetes humör. Sur och grinig. Så pass att jag fick rya i rejält ett par gånger. För hon va helt omöjlig på att va otrevlig mot de små. Sen rök hon å hennes pojkvän ihop en sväng åxå. Tror att hennes humör mest handla om det. Att hon inte ville att han skulle åka iväg i helgen. Medans jag tycker bara att det är bra att dom gör nåt annat. Dom är ju hela tiden med varann det är ju bara när han är på jobbet fast då sms:ar dom eller ringer hela tiden. Dom ger inte varann chans att sakna varandra nåt.
Så dom behöver lite tid ifrån varandra.

Ikväll har tydligen sambon tänkt att ha mys kväll med mig...sen såg jag på FB att han ska delta i fäbojäntans 32 åriga födelsedag så nja...är inte så väldigt sugen på att äta falukorv och glo på porr film . Även nu om jag tycker att den är extremt rolig för att va en porr film. Men det känns ändå som jag klarar mig. Kan nog övertala honom om att titta på en vanlig film och sen snaska chips å godis. Men sambons tanke om att ligga i sängen å mysa den delen kan jag behålla.

Inga kommentarer: