söndag 26 september 2010

Filmkväll

hade ju sambon beställt med mig i går.

När de små kommit i säng å jag varit i väg en snabb sväng med sonen till affären så han kunde få handla sig lite lördags godis så skulle vi enas om vilken film vi skulle se på.

Valet föll på A-team. Tog med oss godis påsen och kröp ner i sängen starta filmen och små prata lite samtidigt som filmen gick...sen så somna jag. Så gick det med den myskvällen med sambon. Men det är väl tanken som räknas eller?

Men just nu är det sambon som driver mig halvt tokig. Han har fått för sig att vi måste byta bil. Jag tror allt handlar om att han börjat övningsköra och upptäckt hur jävla trist bussen är att köra så det kliar i fingrarna på att få byta till sig en bil med mera körglädje i. Att jag fått harva med den där bajs trista bilen i över ett år är en mindre bagatell i sammanhanget tydligen. Innan denna hade vi ju en fåååård som gick som ett skott å va rolig som fan att köra. Dock skulle repationerna gå på mer än vi köpte den för så den fick åka till bil himlen. Det va med sorg i hjärtat jag såg bärgningsbilen komma och hämta den. Men nu när han ska börja köra ja då ska det helt plötsligt va bråttom med att byta upp sig till en roligare bil.

Man ser ju vart prioriteringarna går i denna familj. Men sen så är det ju lite av samma symptom som han alltid har...han har visioner och drömmar men att tänka hela tanken vägen fram är ju en annan femma.

Jag vill inte byta bil förrens vi vet att tvisten om vårdnaden är färdig och att det gått vår väg. För ser ingen mening med att byta till en mindre bil och trycka in dom där tre bråkstakarna i ett litet baksäte. Vi kommer inte ens komma från parkeringen vid skolan förrens första bråket skulle va ett faktum. Å det orkar jag bara inte just nu som läget är.

Visst mår jag bättre inget snack om saken men linjen mellan bra å dåligt är jävligt tunn. Behövs inte mycket för att hoppa över to the bad side om jag säger så.
Men än så länge så balenserar jag bra på den goda sidan.
Försöker ta saker i en lugnare takt,inte bli irriterad över att alla tycks tro att jag är en evighets maskin. Som ska bara orka plocka i och ur disken, tvätten å allt jävla skit som dras fram hela jävla tiden.

Mitt mål för idag är att få ut kartongerna som står i köket till förrådet. Sen hänga upp tvätten så det finns torra kläder till måndag morgon. Stora lilltösen hon och lilleman ska ju va kvar till på onsdag men lilla lilltösen ska ju hem till mamma imorgon. Å hon vart väldigt sur över att få veta att hon inte får gå på fritis eftersom hennes mamma inte har fritis. Så ska be sambon prata med hennes fritis och säga till att tösen inte har fritis i dags läget iallafall för jag tycker inte att mamman ska få extra avlasting. För ser inte meningen med att va snäll.

2 kommentarer:

General Pansar sa...

Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur länge jag klarar av att hålla bussen i bruk.

Till nästa besiktning måste flertal fel avhjälpas och hur vi ska klara av det med den tid vi har till förfogande över till att meka med bilen så kommer det kosta mera än vad jag kommer klara få fram. Alternativet är att ställa bilen i vår och inte ha något att färdas i.

Nästa gång jag kan styra om pengarna till ett liknande flöde vet jag inte.

GudinnanT sa...

Det må så vara jag är inte dum utan bara tanken på att sätta som tre i ett litet baksäte ger mig kraftig allergi.