måndag 13 september 2010

Hårdvaluta

i denna familj...

1.Strumpor

2.Handdukar

3.Godis/snacks

4.Hårborstar

5.internet

6.pålägg


Strumpor hamnar bara i tvättkorgen en å en så få ihop ett matchande par kan ta ett par veckor...handdukar lägger man gärna på rummet å samlar i en hög så det är helt slut när (oftast)jag ska duscha å det finns inte en ren hundduk att hitta i hela huset.Ligger det godis eller snacks av något slag i skåpen förvänta dig inte att det ska ligga kvar någon hittar det å äter upp det på stående fot(gärna gömd bakom en skåpsdörr) sen det där med hårborstar. Det är en sån valuta i huset så jag har min gömd inne i sovrummet för över huvudtaget ha en. För man lägger gärna borstar lite överallt så dom hamnar under soffor eller sängar. Så internet. Behöver jag förklara?
Men pålägg då? Jo jag kan handla med en 2 kg ost eller ett ett storpack skinka i parti och minut och ändå så när jag dom 2 gånger i månade kommer på att jag vill ha en macka iallafall inte får nåt pålägg för allt är slut lika fort som det hamnar i kylen.


En sak måste jag bara berätta.

Katterna. Jo vi skaffade ju två katter två stycken syrror. Jag fattade ju att jag skulle bli den som tog största ansvaret no skit behövde inte vara sherlock holms för den uträkningen direkt.
Men till saken jag matar å jag håller rent i lådan jag gosar och jag håller på för jag gillar ju katter. Så har jag upptäckt att ena kissen är nog som gjord för att få att kunna göra konster bara man har rätt sak i handen visst dom är inte alltid så jävla roliga. Finner det ju mindre kul när dom klättrar i gardinerna eller hittat en kula eller likande å leker med just som man ska sova.

Nu är det bara det att båda katterna har bestämt sig för att jag är den som ska gosa med mest. Det är mig dom hoppar upp i sängen till på nätterna (fast sambon säger att när han kommer hem och jag börjar vända mig i sängen så lägger dom sig hos han men det finns inga bevis för så) eller hoppar upp å vill bli kliade. Roppar jag så kommer dom 8 av tio gånger.
Det är bara en sak jag bara inte kan med...ena kissen Svea hon ska hela tiden så fort hon vill mig nåt upp i ansiktet och trycka in nosen sen dra den över halva ansiktet...å gärna när jag sover. Och den andre katten Em hon är inte lika jobbig hon håller sig gärna på avstånd men börjar man få klappa så är det hon som bestämmer när det ska slutas...å slutar jag före hon tycker det räcker då biter hon gärna mig i fingrarna å buttar på mig börjar jag då gosa tar det 5 sec å hon är nöjd å vill bara gå därifrån? Så varför bråka om 5 sec extra?

Men det roliga är att det bara är mig som gör så här mot...alla dom andra dom får kämpa för att ens få dom att ligga i knät mer än 5 minuter.

Men jag kan ju förstå kissarna lite...har man en gång börjat älska en gudinna är det ju så svårt att sluta :)

Inga kommentarer: