fredag 3 september 2010

Kass

jag är!

Åkte i väg å skulle kolla på nåt snyggt till mig själv vad kom jag hem med tror ni???

En ny kattlåda! Visserligen en men lock på så att man kanske slipper ha allt för mycket kattsand på hallmattan å jag får en mindre sak att städa. Så kanske är den lite till mig iallafall. Sambon följde ju med så intresset va ju inte direkt på topp heller att hitta nåt.

Kissarna är ju väldigt mysiga. Den ena har ju alltid varit gosig men nu börjar även den andre den skraja komma mer å mer å vilja gosa. Nåt som har varit jätte mysigt är ju att båda väldigt gärna sover hos mig. förutom då när Svea mer än gärna väcker mig mitt i natten med att trycka sin nos mot min näsa å spinna allt vad hon äger är ju mindre mysigt. Eller när hon får för sig att aha fötter under täcket det ska vi hoppa på å bita lite i. Men det gör dom inte på mig utan bara på sambon. Ha ha det kan han ha tycker jag!

Men ska nog ta en sväng på stan imorgon istället å kolla i affärerna där. För sambon jobbar ju sent i natt så han lär ju sova längre i morgon. Så kan vara ett bra tillfälle att sno åt mig lite egen tid. Å inte ha nån som följer efter å är rastlös å vill gå ut ur affärerna så fort som möjligt.

Men kunde inte låta bli att retas lite med han medans jag gick å kollade trosor på lindex så vandra han i väg och när jag kom ut från lindex så hitta jag han på andra sidan i guldfynds butiken. Klev in jag med å kollade på lite smycken...å peka ja den kan jag tänka mig å den ringen va fin å vilka fina örhängen...men bara det att jag peka på allt som kosta över 12000:- fö ska jag få en present ska den väl ändå så få kosta lite ELLER HUR! Det är väl jag värd?!

Vart mest en massa mummel å hummade å nåt om hans aktier...skiter väl jag i nån gång kan väl jag få nåt riktigt fint som kompensation över att jag inte fått nån riktig födelse eller julklapp på två år?

Men det dära jag tänkt göra nämligen tala med han gick åt skogen. När vi kom hem så va båda dö hungriga så va bara att kasta igång maten å efter det hamna båda i paltkoma. Å när jag vakna till så smög jag upp för jag visste ju att han skulle jobba men han kom upp strax efter å då dök mi dotter in genom dörren å då kändes det inte rätt mot henne att dra igån och börja prata heller hon ska inte hamna mitt i vårat brpk eller få behöva höra hur jag mår. Även om hon vet att jag inte mår bra så behöver vi prata ut utan att några barn är hemma.

Så sköt upp det me skrev ett långt mail till sambon där jag förklarar en del om hur jag känner och varför jag känner så. Och att jag behöver ha mer stöd från honom även med saker hemma och i tid. Att ta tio minuter å bara krama om mig och försäkra mig om att allt kommer att bli bra å att jag får gråta en skvätt om jag så skulle behöva innan man somnar skulle vara guld värd och säkert göra att jag skulle må så mycket bättre.

Får väl se om det kommer nåt svar eller om han bara försöker göra det jag så desperat behöver. Men i kväll ska jag bara ta och lägga mig i soffan å slöa hade tänkt att åka ner till älskarinnan å hållt henne sällskap en stund på jobbet men orkar faktiskt inte. Tänker istället tända lite ljus å hälla upp en skål med chips och försöka hitta nåt att kolla på tvn.

Inga kommentarer: