lördag 16 oktober 2010

Besök

X 2 idag...först på morgonkvisten dök en av mina gamla gamla jobbar kompisar upp som fått nytt jobb på gatan brevid så hon kom förbi och tog en kaffe och fick en påse med kläder efter lilleman med sig hem och så klart en påse med trattkantareller. Vart lite gammalt jobbsnack å sånt och så klart om hennes son å sånt. Har lovat att åka över och ställa upp som barnvakt när hon har jobbat natt så hon får vila några timmar innan hennes sambo kommer hem. Jag vet ju hur man mår om man aldrig får sova ordentligt efter natt pass så klart jag hjälper till.
Höll dock på att bli en katt fattigare för hon tänkte försöka sig på att ta med en av dom i påsen hem...men jag stoppa henne allt.

Sen på eftermiddagen så hade jag lovat bort svamp till ">hon så hon kom trippande över med räkbarnet. Å vilka stora ögon hon fick när hon fick av sig jackan...en hel hylla full med leksaker hon inte lekt med förut! Förstår ni vilken lycka!

Det vart så klart mer berömande ord om våra fina kissar. Samt tal om bra film sidor på nätet...gratis såna då. Och om bra serier och reklam. Å så fck sambon bjuda på sin kladdkaka.
Den som han börja baka för att komma halvvägs och sen upptäcka oj finns inte tillräckligt med kakao. Det driver mig vansinnig varje gång han gör såna grejor...vad är det som är så svårt att kolla om allt finns först? Underlättar ju så en hel del. Å han dåliga försvar...ja men när jag bode själv visste jag ju vad och hur mycket av allt jag hade hemma...men dumma seg tänkta karl jävlel vi har bott ihop i över två år vid det här laget borde han väl ha lärt dig men NEJ då det vore ju dumt.

Lika dumt som att plocka undan sina saker...han klippte ju gräset på baksidan för tja (höftar lite) 6 veckor sen å tog undan gräsklipparen för 2 veckor sen...å i samma veva så kom han på att han skulle gräva upp blommor i stenrabatten. Å han kom halvvägs det står fortfarande en hink med uppgrävda blommlökar och blast från blommorna över halva gräsmattan. Ja jag blir så glad varje gång jag ser det...å jag plockar inte undan det. Jag vägrar!

För kan han hitta andra saker att göra hela tiden så kan ju jag göra det med...som att diska tre gånger om dan och laga mat nästan varje dag så fort han jobbar.

Inga kommentarer: