onsdag 6 oktober 2010

Nästan

så jag trilla ur bilen i morse.

När jag skulle stänga bakdörren fick jag syn på att mellan tösen hade på sig tunna sommar skor. Och sa lite snällt (men va beredd på utbrottet som skulle komma) du dom skorna är inte så bra kan du gå in och byta...var på jag fick ett MEN och en suck men så knäppte hon bara av sig bältet och gick in och bytte skor. Jag vart helt förvirrad för jag va ju beredd på världskrig nummer 3 och det bara uteblev...så när vi börjat rulla iväg så säger jag helt enkelt. Tack K för att du bytte skor utan att vi behövde bråka. Det va jätte skönt att slippa bråka. Och du va snäll när du valde att gå in och byta utan bråk. Tack K. Var på hon säger jag har bestämt mig för att vara mer snäll och inte bråka...så jag berömde henne lite till så nu håller jag både tummar och tår på att det håller i sig lång tid framöver!

Inga kommentarer: