tisdag 19 oktober 2010

Intressanta

iv och hobbys tycks alla utom jag ha.

Jag surfar runt på andras bloggar och läser på nätet i olika tidningar om hur andra som lever tråkiga Svensson liv hittar sitt riktiga kall. Bara så där. Hur fan då???

Nu undrar jag vart nånstans kommer mitt liv bli intressant? För att ha tre stora barn som halvstrular lite då och då men för det mesta gör det man ber dom om iallafall. Ingen av dom är direkt svåra bara det att man behöver prata med dom lite då och då och gärna visa att man bryr sig även när dom gör lite misstag i livet. Alltså helt vanliga blivande vuxna.

Sen dom tre små dom har ju hittat ett lugn som gör att det går att prata med dom mer än vad man behöver ta i med stränga rösten. Visserligen så behöver dom mer vuxen närvaro än vanliga barn men med lite vägledning så ska nog även dom tre hitta in på en lättare väg än den som dom annars tagit.

Jag vill jobba med människor för jag är bra på det men är trött i kroppen av alla obekväma tider man jobbat genom åren. Men jobba men nån form av kontakt med människor det vill jag men på DAGTID!! Om jag får drömma så skulle jag vilja jobba på typ en läkarmottagning där man stänger och går hem kl 17.

Inte är jag en sån som sportar överdrivet mycket visst kan jag gå ut i skogen och leta svamp och så men det handlar ju om kanske max 4 gånger per år. Inte är jag en överdriven shoppade heller sist så handlade jag trosor och handla 4 par var av två är jag fel skapt för. Dom rullar bara ihop sig och orsakar blodstoppning i låren. Å så fick jag dåligt samvete för att jag köpt nåt till mig själv för över 100 spänn så fick kasta med varsitt tre pack med underkläder till dom tre små för att kunna åka hem utan att skämmas.

Livet med sambon är ju inte kioskvältare heller. Vi hitta varann vi vart kära flytta ihop. Ja vi lägger all tid och ork på barnen så vi själva har vi ingen tid för. Jo vi älskar varann men va fan mer spännande än så här kanske livet som sambo te sig?

Vad gör jag då med all fritid?

Jo jag försöker hålla skeppet flytande. Ta hand om all disk och tvätt som blir i en familj på 8 pers. Så ska det dammsugas och torkas golv. Det ska skuras i badrum och det ska vikas tvätt. Det ska hängas upp jackor och skor ska ställas på sin plats. Det ska lagas mat och det ska torkas bord. Det ska se till att de tre små har väskor färdiga till dagen efter. Det ska se till att det duschas och borstas tänder. Å så ska dom i säng åxå. Så är dagen över och man har ingen ork eller tid över till en själv.

Man har väl kanske hunnit med lite surfande på nätet och så men inget som man få direkt göra ifred. Nästan alltid blir man avbruten för att få gå iväg och fixa med nåt annat som har mer akut prioritet än det man själv sysslar med. Å har jag tur får man ialla fall suttit en stund på toa ifred.

Men idag så greps sambon av dåligt samvete för jag lät han inte köra till skolan eftersom han sett till att vi va 6 minuter försenad så ansåg inte att vi hade tid med hans körning. Sen så när vi kom hem och med lilleman eftersom sambon fått för sig att han ska vara ledig denna veckan SUCK! Han behöver vara borta och leka med barn inte gå och hänga pappa i byxbenen en hel vecka. Så gick jag raka vägen och börja med städningen så han inte kunde sätta sig och bara lata sig framför tvn med han hela förmiddagen. Så han har fått ta och städa hallen och dammsugit golven jag har diskat och hållt på med tvätten så han kan hållas med det han gör. För han tar tid på sig innan han kommer bli klar om jag har tur är han färdig med städandet typ på fredag eftermiddag. Då har han visserligen storstädat men på dubbelt så lång tid som det tar mig men huvudsaken är att jag slapp. Och glöm inte att jag ska berömma han för att han städat för det är ju viktigt. Det jag gör varje dag räknas inte på samma sätt förstår ni väl!

Inga kommentarer: