fredag 29 oktober 2010

En

till bil vart det...efter mycket om och men prat fram och tillbaka och jag har hållt käften mesta dels av tiden och låtit sambon drömma sig bort...men efter jag hört på hans drömmar om den ena och den andra bilen så bestämde jag mig igår för att dra med han till lite olika bilhandlare och test köra såna bilar som JAG vill ha! Så kanske det skulle bli tyst på han när han upptäckte att vi står på olika plan halvor.

Men ack vad fel jag hade han sprang genast in på blocket och kolla vad som fanns hos olika av bilarna vi skulle kolla på resen plocka han ut...of we went!
bilhandlare för att kolla utbudet. Och förberedda sig på vad han skulle kunna tänka sig...och jag fick välja EN

Den första vi skulle titta på och dumt tänkt av sambon...för det betyder att alla andra kommer ja rata.

Dom andra två va inget att ha ändå för vad kan mäta sig med en BMW?

Hur kunde han tro att två japanare skulle kunna mäta sig med en tysk? Men ser ni det vart inget av det för klockan rann i väg och sambon va ju tvungen att komma hem och stödvila lite inför natt jobbet...och mat skulle imagen..och ni ser ju vad jag fick på min tallrik...

När jag sitter och äter så kastar sig sambon ut på blocket en sista gång...och hittar en röd volvo. ja ja okej ring d säger jag och fixa så vi kunde få med bigT som extra chaufför. Vi drog iväg och så visare sig att dom skulle sälja volvon bor granne med bigT:s bästa tjejkompis.

Jag hoppa in i bilen tog en tur runt kvarteret...gjorde mina bilköpar övningar...åkte tillbaka sparka på däcket och pruta ner en tusen lapp betala skrev på papper och drog hem.

Så nu står det en volvo på uppfarten. En röd...och varför ville jag då ha den?! Jo för det är en bil med mycket lull lull och det bästa (som inte sambon märkte av eller visste) är att det är en turbo! Fattar ni vad jag kommer att kunna köra! Eller som min dotter uttryckte det närjag tog med henne och hennes bror ut på en test tur...hur länge kommer du behålla körkortet då?

Inga kommentarer: