måndag 4 oktober 2010

Tack

min vän bigT för att du orkar låna ut ditt öra...att du inte får skavsår av allt skit ;) Men du är en god vän som har en speciell plats i mitt hjärta.

Idag trillade först sambons syster och hennes boy toy in och tog en snabb fika. Som vanligt blev det en massa WOW snack så jag stängde av öronen och tänkte på annat medans dom snacka färdigt.

När dom åkt skulle jag till affären men sambon ville med så tog en sväng med övningskörningen. Å det gick väl inte så bra...en fin repa i sidospegeln vart det...

Just som vi kom hem trilla svärmor in så dukade en extra tallrik. Ho har alltid nåt skoj att berätta. Så det va en trevlig avbrott från tystnaden hemma. Har inte slutat varit arg på sambon. Fast han tror ju att det är att bara vara som vanligt så går allt tillbaka till samma gamla vanliga mönster. Men se denna gång gör det faktiskt inte det. Jag är trött på att aldrig få en ursäkt.

Fast jag är ju inte elak för det när han upptäckte att han glömt sin nässpray hemma åkte jag ju ner med den. Fast vinken fatta han nog inte när jag sa att taxan är högre än vanligt.

Men nu har jag tänkt att för en gång skull så ska jag inte böja mig. Jag tänker fortsätta va sur. Jag ser ingen som helst anledning till att låta allt bara trilla tillbaka i samma vanor. Sambon fick ju åxå ett samtal från mellantösen som har bestämt sig för att komma hit hela nästa vecka. Så jag bävar. Hon kommer inte va rolig att tas med dom 4 första dagarna. Och stora lilltösen kommer inte va glad hon heller. Hon har ju vant sig med att få ha oss för sig själv. Och jag som inte mår bra. Och så kastar vi in en sambo som är förkyld...han är ju döende. Då fattar ni hur detta kommer sluta va?

Men imorgon ska bli spännande vi ska iväg på sambons första körlektion på körskolan. Eftersom vi valt att köra mycket privat har vi ju valt en körskola som fokuserar på att hjälpa både eleven och handledaren så jag ska ju vara med på alla lektionerna. Så får väl min dom i morgon om jag varit för snäll eller om vi måste börja om från början...återstår att se.

Men nu ska jag krypa ner i en renbäddad säng och dra igång en film på datorn.

En än gång tack vännen för att du finns här. Du betyder mycket för mig och se att DU mår så jävla mycket bättre gör mig så himla glad!

Inga kommentarer: