fredag 1 oktober 2010

Vågar

jag?

jag älskar ju min morgonrock det gör jag verkligen. Det finns inget skönare än att gå runt i morgonrock å slavsa runt å greja halva dagarna. Men nu bara måste jag tvätta den...vilket betyder att jag blir lite orolig. Tänk om den går sönder...eller krymper mystiskt eller liknade...hur gör jag då? Vad ska jag ersätt den med då och kommer jag älska den lika mycket?...min förra jag hade innan denna va grön och jag fick med sorg kasta den eftersom den hade två stora hål i rumpan väldigt fint placerade mitt på var skinka. Då gick jag väldigt mycket i mysbyxor och t-shirt eller i min sons fleeserock...vilket är väldigt varmt och inte alls lika trevligt som en vanlig morgon rock.

När jag och sambon föll madly in love så va en av mina första presenter till honom just en morgonrock...en randig och fin. Den har han kvar än i dag...fast den börjar gå sönder han har ett fint hål under ena armen å det ser ut som katterna använd den till att vässa klorna på MEN han älskar sin morgonrock lika mycket som jag älskar min...han fick ju trots allt den av den han älskar merst så inte underligt om man tänker efter...så om jag nu tar bådas å dom blir helt förstörda i maskinen vad gör jag då???För om jag bara tvättar min kan jag ju inte sno sambons, eller så måste jag gå och kasta avens sjuka blickar på han när han traskar runt i morgonrock. Så kan vi ju inte ha det det fattar ni väl!

För morgonrockar till ett bra pris som dessutom kan mäta sig med dom vi har är inte lika lätt att hitta som ni icke troende kan förstå.
Det ska va en lagom längd, bra fickor, gärna luva på men inte ett tvång. Den ska ha en bra snodd som håller ihop rocken så man inte blottar sig vid fel tillfällen. Samt den ska va skön. Och tror ni att man får ta med sig en morgonrock in i provhytten? Nej...för dom är in plastade efter konstens alla regler. Så man kan inte prova så den uppfyller alla kriterier. Detta är viktigt för mig förstår ni det???
Men trots allt detta ska jag ta mig mod till att tvätta båda för jag tycker inte det är mer än rätt att min blir förstörd ska sambon råka lika illa ut!

Bra då skrider jag till verket! Håll tummarna.

Inga kommentarer: