fredag 8 oktober 2010

Helg

vilket betyder att små barn ska roas hela dagar. Och jag som är TRÖTT! Inte bara sov trött utan in i själen trött. Jag blir pigg och får lust att göra saker hemma. Och fixar till så jag börjar bli nöjd. Sen så kommer tröttheten över mig.
Sitta still och ta det lugnt när lusten om att städa och fixa kommer känns meningslöst just då. Men efter så sparkar jag mig själv och funderar på varför jag inte bara kan ta det lugnt...jo för att tar jag en dags ledigt från hemmet så får jag ju tre resor värre dagen efter.

Sambon bestämde sig ju för att baka bullar igår...vem tror ni det va som såg till att allt blev undan plockat? Tror inte nån av er behöver vara nåt geni för att lista ut det eller?

Men vandrade vålnaden drog på sig sin rock och hatt och gick till skolan idag med. Fast då bestämde sig mina två för att ta en hemma dag istället SUCK!!! Jag som trodde i min enfald att jag och sambon skulle få nån timme utan några hemma men som vanligt så nej det går inte för sig.

Inga kommentarer: