onsdag 27 oktober 2010

Telefon

ringer kl 07.25 och sambon svarar...öhh va(här går rösten upp ett par toner) va det nu på morgonen. Smart som jag är fattar jag genast att det är bilskolan som ringer och efterlyser sambon. Han hade alltså tid för halkkörning kl 07.20 INTE 19.20 som vi trodde...och han har varit och jobbat hela natten...oj va grinig han kommer vara när han kommer hem...och han tog ledigt natten som kommer för att han skulle vara pigg och glad när han skulle köra...men trevligt...då kan han och jag rumla runt halva natten själva...trodde ni på den?! Nej inte jag heller...han kommer däcka som en dö flodhäst när han kommer hem och sova fram till 22 eller så i kväll...lagom till dess att jag är trött och vill gå och lägga mig...räkna ut resten själva...

Nu skulle ju jag kunna vara så smart att jag diskar dammsuger och plockar undan nu på förmiddagen när han inte är hemma och hålla igång sen fram på eftermiddagen gå och vila sen...får väl börja lite och se hur mycket jag orkar med...

Nu ringde han och han lät faktiskt rikigt pigg så han kanske inte är fullt så grinig när han kommer hem! Men hurra va trevligt då ska nog jag va så snäll och vika tidningar till honom och se till att han bara behöver dela ut som sen...eller så delar jag ut som fast åker dit med bil och sen går runt och delar ut dom...hmmm då skulle jag ligga väldigt mycket på plus sidan...och sambon skulle så i stor skuld till mig...DET gillar jag!

Inga kommentarer: